سرخط خبرها:
کد خبر: 8446 A

معاون حمل و نقل شهرداری کرمانشاه:

در آینده ای نزدیک60درصد از معابر سطح شهر کرمانشاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص می یابد.

ایلنا - کرمانشاه: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه 30 درصد از حمل و نقل درون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود، از اختصاص 60 درصد از معابر سطح شهر به ناوگان حمل و نقل عمومی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، افشین لر زنگنه گفت: در معابر اولویت با جابجایی شهروندان است نه خودرو، بنابراین خودروهایی که شهروندان بسیاری را جابجا می کنند در اولویت رفت و آمد در معابر شهر قرار دارند.

لرزنگنه ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جزء برنامه های کاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک استان قرار گرفته و مقدمات جدی انجام آن فراهم گردیده است.

وی از اختصاص 60 درصد معابر به ناوگان حمل و نقل عمومی در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی افزود: هم اکنون ضریب سرنشین در خودروهای سواری 6/1 نفر می باشد، به گونه ای که به صورت میانگین در پنج خودروی سواری 8 نفر سرنشین قرار دارند. این در حالیست که در هر اتوبوس به طور متوسط 25 تا 30 نفر قرار دارند، لذا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کمک بسیاری در جابجایی شهروندان خواهد کرد.

لرزنگنه ادامه داد: در راستای توسعه این ناوگان همچنین قصد داریم خط سبقت از طاقبستان تا پل ولایت فقط به اتوبوس اختصاص داده شود که انجام این طرح می تواند مشوقی برای استفاده بیشتر شهروندان از اتوبوس باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، در ادامه ترافیک را به عنوان معضلی عنوان کرد که در شهر کرمانشاه طی پنج سال گذشته بطور جدی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و باعث اتلاف وقت بسیاری از شهروندان شده است.

لرزنگنه ترافیک را به عنوان یکی از شاخص های زندگی امروز معرفی کرد که نمی توان آن را از بین برد، بلکه باید سعی کرد آن را بصورت کنترل شده در آورد.

وی 40 درصد معضلات ترافیکی را برخواسته از رفتار غلط ترافیکی عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از معضلات ترافیکی در شهر کرمانشاه مربوط به مشکلات سخت افزاری نظیر نبود پارکینگ و یا کافی نبودن معابر و بزرگراه ها وبسیاری موارد دیگر می باشد، اما در حدود 40 تا 45 درصد از معضلات ترافیکی به رفتار غلط ترافیکی بر می گردد.

لرزنگنه افزود: رفتار غلط ترافیکی مهم ترین عامل انسانی در به وجود آوردن ترافیک آن هم در ساعات پیک رفت و آمد می باشد، بنابراین مجبوریم که گاهی محدودیت هایی را از قبیل زوج و فرد کردن خودروها و یا اختصاص دادن محورهای خاصی به رفت و آمد اتوبوس ها را در سطح شهر اعمال کنیم.

وی سن کودکی را بهترین زمان برای آموزش فرهنگ رانندگی و ترافیکی عنوان کرد و افزود: در سن کودکی فرمان پذیری و آموزش پذیری هر دو بالاست و بهترین زمان است تا بتوان آموزش های مورد نظر را در زمینه های دلخواه به کودکان یاد داد.

لرزنگنه ادامه داد: کودکان امروز رانندگان فردا هستند و اگر از هم اکنون آنها را به عنوان پلیس در خودروها قرار دهیم به گونه ای که رفتار رانندگی والدین خود را کنترل کنند، قطعا در آینده مشکلات کمتری در زمینه رانندگی و مشکلات ترافیک خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر