خبرگزاری کار ایران

احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌های توسعه شهر در بودجه ۹۷ شهرداری

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۹۱

احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌های توسعه شهر در بودجه ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری اعلام کرد: با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران احیاء نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی طرح‌‌‌های توسعه شهری تهران در بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد. 

وی در این خصوص گفت: نهاد مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی طرح‌‌‌های توسعه شهری که یکی از مهمترین مفاد طرح جامع شهر تهران و متشکل از شهرداری و شورای شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی است در طول دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌‌‌نژاد به صورت یک طرفه از سوی وزارت راه و شهرسازی منحل شد. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: بدین ترتیب یکی از ارکان اصلی در تدوین، راهبری، بازنگری و نظارت بر اجرای طرح‌‌های توسعه شهری کنار گذاشته شد و این وظایف در طول مدیریت شهری گذشته توسط شهرداری تهران صورت گرفت و همین امر دلیل اصلی انحراف از طرح جامع و طرح تفصیلی و عدم انجام تکالیف مربوطه شد.

سالاری با اشاره به جلسه‌ای که در هفته گذشته بین شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه طرفین توافق کردند تا در آینده نزدیک نسبت به احیا و راه‌‌‌اندازی نهاد مطالعات و برنامه‌‌ریزی طرح‌‌های توسعه شهری اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا با پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری موضوع ایجاد این نهاد و بودجه لازم برای راه‌‌‌اندازی در فرایند بررسی و تصویب بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران گنجانده شد و مقرر شد کلیه مراحل بازنگری طرح تفصیلی نیز با محوریت این نهاد (متشکل از نهادهای مذکور و تشکل‌‌‌های حرفه‌‌ای) انجام شود.

در نهایت اختصاص بودجه احیا نهاد مطالعات و برنامه‌‌‌ریزی طرح‌‌های توسعه‌‌های شهری پس از یک دهه تعطیلی، در نوبت عصر چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز