خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر صورت گرفت؛

از کاهش بودجه حفظ و صیانت باغات تا افزایش بودجه کمیسیون شهرسازی برای معبرسازی

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۷۱

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران در خصوص بررسی بخش هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران در چند مورد پیشنهاداتی را در صحن شورا ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به کسری بودجه ۷۵۲ میلیاردی ریالی سازمان آتش‌‌‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: پیشنهاد می‌‌شود به منظور تامین کسری اعتبارات عنوان شده در سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی از پروژه‌های جدید که مبلغ پنج میلیارد تومان به بالا پیش‌بینی شده است، شش درصد کاهش یافته و به این موضوع اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تحت عنوان افزایش ایمنی اماکن در برابر سوانح طبیعی و توسعه نظامات مواجه با حوادث غیرمترقبه با توجه به این نکته پایگاه‌های تحویل داده شده به سازمان افزایش یافته است (از ۱۴ پایگاه به ۳۴ پایگاه) ضروری است، مبلغ اعتباری در نظر گرفته شده و از ۱۴ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان از محل ردیف اعتبار پیش‌بینی نشده هزینه‌ای در اختیار شهردار تهران افزایش یابد.

این عضو شورای شهر با اشاره به محل جابجایی ردیف‌های پیش‌بینی‌شده در سازمان مدیریت پسماند اظهار داشت: عنوان نگهداری تصفیه‌خانه شیرآبه از مبلغ دو میلیارد تومان به چهار میلیارد تومان از محل ردیف اعتبار جبران هزینه راهبری و مدیریت سازمان افزایش یابد. همچنین تهیه طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند از مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به پنج میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

صدراعظم نوری افزود: همچنین در بخش پروژه‌های تملک دارایی سرمایه سازمان زیباسازی ضروری است در عنوان پروژه مرمت و بازسازی فضاهای تاریخی تملک خانه‌های نیما و ژازه طباطبایی هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به عوارض حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران تصریح کرد: به منظور احیا و تملک باغات در مناطق ۷، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۲۰ که دارای فقر سرانه فضای سبز هستند، این عوارض باید هزینه شود.

رییس کمیسیون سلامت و خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه پیشنهاد داد که از محل املاک ۵۰ میلیارد تومان جهت صیانت و حفظ از باغات کن به تملک آن اختصاص داده شود که این پیشنهاد در ادامه با پیشنهاد محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی مبنی بر تغییر پیشنهاد به معبرسازی ملغی شد و پیشنهاد سالاری به جای پیشنهاد صدراعظم نوری به تصویب شورا رسید.

همچنین صدراعظم نوری پیشنهادی در خصوص حفظ بودجه پروژه پارک پردیسان داد که باز هم در پی پیشنهاد سالاری این بودجه از ۵۰ میلیارد تومان به ٢٠ میلیارد کاهش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز