خبرگزاری کار ایران

رییس شورای شهر تهران:

افکار عمومی از نحوه برخورد با مقصران پلاسکو اقناع نشدند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۱۲

رییس شورای شهر تهران گفت: افکارعمومی و بازماندگان و آسیب دیدگان حادثه پلاسکو نسبت به برخورد با مقصران، تضمین عدم تکرار حوادث مشابه و نوسازی ساختمان پلاسکو به اقناع کافی نرسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران فرارسیدن ماه بهمن و آخرین سال دهه چهارم انقلاب اسلامی را گرامی دانست و گفت:️ لازم است در ابتدا به دو مناسبت روزگذشته اشاره کنم، نخست نخستین سالگرد حادثه پلاسکو، که یادآور فاجعه ای تلخ برای تهران و خاطره ای ماندگار از رشادتها و فداکاری ها آتش نشانان عزیز بود. هرچند گزارش ملی حادثه پلاسکو، از سوی کمیته منتخب ریاست محترم جمهور تدوین ودر صحن علنی شورای پنجم نیز ارائه شد اما به نظر افکارعمومی و بازماندگان و آسیب دیدگان از این حادثه نسبت به برخورد با مقصران، تضمین عدم تکرار حوادث مشابه و نوسازی ساختمان پلاسکو به اقناع کافی نرسیده‌اند.

او ادامه داد: احساس امنیت واعتماد شهروندان به سیستم ایمنی ونهادهای نظارت بر ساخت وبهره برداری از اماکن شهری، با فروریختن ساختمان پلاسکو ، ترکی عمیق برداشت و نهادهای ذیربط بخصوص شهرداری تهران، باید حداکثر تلاش خود را برای بازگرداندن این اعتماد وجبران خلل وارد آمده به سرمایه اجتماعی متمرکز کنند.

هاشمی در ادامه به سالروز درگذشت مهندس بازرگان اشاره کرد و افزود: این چهره ارزشمند که حدود چهل سال فعالیت سیاسی اثرگذار داشت از ابتدای نهضت ملی شدن صنعت نفت در کنار دکتر مصدق حضور داشت و پس از کودتای 28 مرداد ، با تایید ایشان نهضت آزادی ایران را بهمراه آیت الله طالقانی، بعنوان گرایش مذهبی جبهه ملی ایران تاسیس کرد و بدلیل فعالیتهای سیاسی وروشنگری خود در دهه سی و چهل دستگیر و زندان وتبعید را تجربه کرد و بدلیل تخصص، تجربه ،سوابق درخشان و خدماتی که به کشور کرده بود از سوی امام خمینی به عنوان نخست وزیر دولت موقت برگزیده شد.

رئیس شورای شهر به اقدامات بازرگان در دوره تصدی گری اشاره کرد و گفت: ️مهندس بازرگان اولین مجری سیستم لوله کشی آب تهران ودردوره ای با حکم دکتر مصدق مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بود.در دوران پس از انقلاب نیز علاوه بر نخست وزیری دولت موقت ، وی بعنوان نماینده تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی حضور یافت. آنچه که باید در این فرصت کوتاه به آن اشاره کنم، لزوم پاسداشت وگرامیداشت شخصیتهای نظیر مهندس بازرگان برای تاریخ و نسلهای آینده است.

او ادامه داد: اختلاف سلیقه واختلاف نظرهایی که بین مرحوم بازرگان با امام خمینی ،شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود داشت ، نباید موجب این شود که ما خدمات این چهره ها را نادیده بگیریم و آنان را مقابل انقلاب فرض کنیم، مهندس بازرگان تا آخرین روزفعالیت مجلس اول و در اوج اختلاف نظر این طیف با خط امام در اوج جنگ، حضوری فعال وجلساتی مداورم با رییس وقت مجلس آیت الله هاشمی رفسنجانی داشت که نشان می دهد حفظ منتقد و مخالف در درون سیستم می تواند به بالندگی آن بیافزاید. اگرچه تفاوت فکری و مواضع مهندس بازرگان در دهه نخست انقلاب با نیروهای خط امام مشهود بود اما وی نیز در طول بیش از 4 دهه فعالیت سیاسی خود ، تغییر فکری را تجربه کرد و گرامیداشت شخصیت وی ، به معنای تایید تفکر وی پیش از تحول یا بعد از آن ، نمی باشد.

هاشمی با اشاره به ارایه لایحه بودجه توسط شهردار تصریح کرد: اما امروز شاهد ارائه لایحه بودجه از سوی شهردار تهران به شورا خواهیم بود که نخستین تجربه همکاری شورای پنجم با شهردار منتخب خود در تدوین وتصویب بودجه سالانه است.کاهش هزینه وافزایش شفافیت، یکی از اولویتهای اصلی مورد مطالبه شهروندان تهرانی است که بودجه سالانه از مهمترین مصداقهای آن محسوب می شود.بودجه شهرداری تهران از حیث حجم و منابع ومصارف، از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که در مواردی ، بودجه معاونتهای ذیربط در شهرداری از بودجه وزارت خانه های مشابه خود در دولت حجم بیشتری دارد، بنابراین تدوین واجرای صحیح این لایحه اهمیت بسزایی در برقراری انضباط مالی در مدیریت شهری دارد.

رئیس شورای شهر به بحران مالی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: ️ همزمانی آغاز شورای پنجم با بحران مالی وکمبود نقدینگی در شهرداری تهران که ناشی از عملکرد انبساطی و مصرف بی رویه منابع مالی در گذشته است، موجب رکود در فعالیتهای زیربنایی و اختلال در انجام تعهدات شهرداری تهران شده است.️بنابراین در لایحه بودجه سال 97، کاهش هزینه های غیرضروری، حذف ردیف های غیرشفاف و در اولویتهای قرار دادن ضرورتهای مدیریت شهری، رویکرد اصلی شورای پنجم در بررسی لایحه بودجه خواهد بود.

هاشمی در انتها به ️انتظار شهروندان تهرانی از مدیریت شهری اشاره کرد و ادامه داد: تمرکز بر وظایف بر زمین مانده تخصصی خود بجای ورود به حیطه فعالیتهای مشترک شهرداری با سازمان فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی و دینی است.️کاهش معضل آلودگی هوا وترافیک با تقویت سیستم حمل ونقل عمومی، نوسازی بافتهای فرسوده وکاهش آسیب پذیری در برابر زلزله، کاهش آسیبهای اجتماعی و توجه به محیط زیست از اولویتهای شهر تهران است که امیدواریم به اولویتهای اختصاص منابع و بودجه نیز تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز