خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت:

دیگر هیچ بدحجابی بازداشت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۷۵

رییس پلیس پایتخت گفت: دیگر هیچ‌کس برای بدحجابی بازداشت نمی‌شود و به بازداشتگاه نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در نخستین جشنواره تهران شهر امن گفت: بهترین و مهمترین نیاز جامعه امنیت است و مسوولیت برقراری نظم و امنیت از وظایف اصلی و بنیادی حاکمیت است. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که در برون‌سپاری‌ای که در بخش‌های مختلف نظام صورت گرفته خیلی بخش‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما هیچ گاه بخش امنیت را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند چراکه تامین امنیت با حاکمیت است.

او گفت: پلیس به تنهایی نمی‌تواند امنیت را ایجاد و تامین کند و همه اقشار جامعه باید با هم در تولید امنیت ایفای نقش کنند. مسوولیت پلیس توسعه و تامین امنیت است که باید در تمام شئون جامعه آن را گسترش دهد. همه اقشار جامعه هم مسوول هستند تا در جامعه امنیت را تولید کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه مشتری امنیت، لایه‌های مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: نقطه آغازین حرکت به سمت توسعه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .... وجود گوهر ارزشمندی به نام امنیت است و بدون آن میسر نیست. امنیت دارای سه بعد عینی، ذهنی و نسبی است. اصل امنیت نسبی است و همه می‌دانیم که امنیت مطلق نیست.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در کنار بعد نسبی امنیت بعد عینی امنیت وجود دارد که باید در جامعه و توسط آحاد و اقشار جامعه دیده شود. به لطف خدا و تلاش همه همکاران ما در شرایط فعلی بهترین وضعیت و شرایط امنیتی را در کشور داریم.

او با اشاره به برگزاری جشن سال نو میلادی در کشورهای مختلف دنیا گفت: برای برگزاری جشن‌های میلادی در کشور ما امنیت وجود دارد، در حالی که در دیگر کشورها مردم از طرق مختلف تهدید می‌شوند.

سردار رحیمی در مقایسه امنیت در تهران با امنیت در دیگر پایتخت‌های کشورهای دنیا گفت: ما نه در مقایسه با پایتخت‌های کشورهای همسایه بلکه در مقایسه با پایتخت‌های کشورهای اروپایی دارای امنیت هستیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه در بعد ذهنی امنیت در کشور دچار مشکل هستیم، گفت: ما پیش از آنکه ناامنی در شهر داشته باشیم احساس ناامنی داریم میزان احساس ناامنی در اذهان مردم ما بیش از خودِ ناامنی است. در تهران بزرگ تمام جرائم روند رو به کاهش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به آمار جرایم در شهر لندن تصریح کرد: در شهر لندن جرائم سرقت در سال 2017 نسبت به سال 2016، 25 درصد افزایش، تجاوز 19درصد افزایش، ‌آزار و اذیت 36درصد و چاقوکشی 26 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: قتل در لندن در سال 2015، 5 درصد، در سال 2016، 7 درصد و در سال 2017، 17 درصد افزایش داشته است. در حالی که ما در تهران فقط در جرم سرقت 3 درصد افزایش داشتیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه از بعد ذهنی یا احساس امنیت وضعیت قابل قبولی نداریم یادآور شد: برخورد با قاچاقچیان و دستگیری سارقان مهم و مطرح را در حال حاضر شاهد هستیم اما پلیس تهران در دو جبهه و در دو بعد تلاش می‌کنند. یک بعد ارتقای امنیت است، اما بعد دیگر آموزش است که با شکل گیری معاونت اجتماعی بیش از 100 مرکز مشاوره متعلق به پلیس تهران در حال فعالیت هستند.همچنین 85 کلانتری دوایر مرکز مشاوره دارند و همچنین در 11 طرح کلانتری و 4 مرکز پلیس دوایر مشاوره ایجاد شده است.

او ادامه داد: 62هزار و 195 پرونده که به این مراکز مشاوره ارجاع شده بود به صلح و سازش ختم شد و در حال حاضر نیز صدها نفر از مجموعه پلیس نیز در این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند.

سردار رحیمی درباره این رویکرد جدید پلیس توضیح داد: روزانه هزاران نفر در مراکز مختلف پلیس در حال آموزش عمومی هستند و 287 هزار و 402 نفر از خانواده‌ها، دانشجویان، دانش‌آموزان، کارکنان اصناف و ... تا امروز طی 9 ماه گذشته توسط پلیس آموزش دیده‌اند و رفتارهای اشتباهشان اصلاح شده است.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه تلاش‌های ایجابی و آموزش پلیس برای کاهش جرم موثر بوده گفت: در 22 نقطه در شهر تهران موتورسواران قانون‌گریز توسط افسران آموزش می‌بینند همچنین برابر تدبیر فرمانده ناجا با کسانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند برخورد ایجابی داشته و تاکنون 121 جلسه آموزشی برگزار و 7هزار و 913 نفر آموزش دیده‌اند و دیگر افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند به بازداشتگاه نمی‌روند و برایشان پرونده‌ای تشکیل نشده و به دادگاه منتقل نمی‌شوند. اینها نمونه‌ای از اقدامات جدید پلیس است.

سردار رحیمی تاکید کرد: ما با کسانی که اخلال در نظم ایجاد می‌کنند تعارف نداریم اما برخی تخلفات کوچک مرتکب می‌شوند که می‌توان با یک آموزش رفتار آنها را اصلاح کرد. رویکرد جامعه محوری رویکرد پلیس است و سازوکار اصلی آن در معاونت اجتماعی پلیس دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز