خبرگزاری کار ایران

مخالفت شورا با معرفی نماینده به شورای سرمایه‌گذاری شهرداری تهران

کد خبر : ۵۶۵۹۷۲

اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد معرفی انتخاب دو نماینده به شورای سرمایه گذاری شهرداری مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران انتخاب دو نفر از اعضا به عنوان نماینده شورا در شورای سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در دستور جلسه قرار گرفت. انتخاب این دو نفر در پی نامه محمدعلی نجفی شهردار تهران به رئیس شورای شهر در تاریخ 21آبان‌ماه صورت گرفت. براساس نامه مذکور شهردار از رئیس شورای شهر درخواست کرده است که دو نفر از اعضای شورای شهر را برای عضویت در شورای مذکور که هدف آن سیاست‌گذاری، تدوین راهکارهای اجرایی برای استفاده حداکثری از مشارکت بخش عمومی و خصوصی، توسعه زیرساخت‌ها و... است به شهرداری معرفی کند.

با این حال وقتی که ابراهیم امینی و محمود میرلوحی به عنوان دو عضو شورای سرمایه‌گذاری به شهرداری معرفی شدند، اکثریت اعضا با معرفی نماینده برای حضور در این شورا مخالفت کردند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی چنین شورایی را موازی‌کاری دانست و گفت: قالیباف هم در زمان مدیریتش شورایی به اسم شورای هماهنگی ایجاد کرد که زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات شد با توجه به وضعیت نابهنجار درآمدی رویکرد تشکیل شورای جدید را منطقی نمی‌دانیم در حقیقت اساسنامه این شورا باید در ابتدا تصویب شود.

محمد علیخانی نیز ضمن تایید گفته‌های سالاری ادامه داد: اگر این شورا مشورتی باشد ما هیچ مشکلی نداریم با این حال باید بدانیم شورا چه اختیاراتی دارد و اول اختیارات آن مشخص شود.

حسن رسولی نیز با تاکید بر اینکه تشکیل انتخاب دو نماینده باید از دستور کار خارج شود، گفت: ما در کمیسیون برنامه و بودجه به مباحثی که مطرح شد؛ توجه نکردیم.

محسن هاشمی نیز در ادامه پس از شنیدن مخالفت‌های الویری و میرلوحی تصریح کرد: به نظر می‌آید هیچ کس موافق انتخاب دو نماینده نیست و هر وقت می‌خواهید مشورت کنید زنگ بزنید و یا به صورت خصوصی به شورا مشورت دهید.

او با اشاره به متن نامه نجفی به شورا که در آن عنوان شده بود رئیس شورا اگر صلاح می‌داند دو نفر را برای عضویت معرفی کند، ادامه داد: صلاح ندانستیم کسی را معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز