خبرگزاری کار ایران

"محسن هاشمی" به عنوان رئیس مجمع مشورتی شوراهای پنجم کشور انتخاب شد

کد خبر : ۵۶۴۲۲۱

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پنجاه و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور با کسب اکثریت آرا به مدت یک سال به عنوان ریاست مجمع مشورتی انتخاب شد.

به گزاش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پنجاه و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور بیان داشت: این مجمع کار خود را از سال 82 آغاز کرده است تاکنون 58 اجلاس برگزار شده که نتیجه آن ارائه 150 پیشنهاد مشخص به شورای عالی استان‌ها، دولت و مجلس بوده است.

وی افزود: تفاهماتی در تصمیم‌گیری‌های شوراهای مراکز استان از جمله شورای اسلامی تهران نیز وجود دارد که در همین اجلاس صورت گرفته است. بنابراین برگزاری اجلاس‌های این مجمع نقش موثری در ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی کشور عهده دار بوده است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه با تاکید بر اینکه هر صد روز یک بار در یکی از استان‌های کشور این اجلاس برگزار شده است، بیان داشت: با کمیسیون‌هایی که در این مجمع تشکیل شده است که شامل کمیسیون محیط زیست، خدمات شهری و سلامت می‌شود مطالب با ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت بیانیه پایانی و تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در این جلسه ابتدا هیئت رئیسه سنی و در مرحله بعد ریاست مجمع انتخاب خواهد شد و مشخص می‌شود که اجلاس بعدی در استان مورد نظر چه زمانی خواهد بود. بی‌تردید مشکلات و موضوعات استان‌ها و هماهنگی‌ برای حل معضلات شهرهای کشور انجام خواهد شد.

هاشمی در ادامه گفت: اولویت همیشگی شوراها در تمامی شهرها خدمت‌رسانی به شهروندان است و باید از این موضوع دفاع شود تا با عدالت در تمامی شهرها این خدمات‌رسانی انجام شود.

وی افزود: فعالیت‌های‌فرهنگی و اجتماعی باید با اولویت و صیانت از فرهنگ ملی شکل گیرد همچنین بحث سلامت شهروندان از اهمیت برخوردار است و در این میان ورزش همگانی نیز باید برای ارتقای سلامت شهروندان در تمامی شهرها شکل واقعی پیدا کند.

هاشمی در ادامه گفت: ‌آلودگی هوای تهران و اکثر کلانشهرهای کشور به یک معضل تبدیل شده است و به نظر می‌رسد که آلودگی هوا و ترافیک از اولویت‌های شهرها است و رفع این معضلات اهمیت بسیاری دارد بنابراین حمل و نقل ریلی انبوه باید به عنوان یکی از راهکارهای حل این معضلات مورد توجه قرار گیرد باید با هوشمندسازی فعالیت‌ها در شهرها در مسیر حل مشکلات گام برداریم. موضوع اصلی در همه شهرها درآمد پایداری است که باید با کمک دولت و مجلس و تلاش شوراها محقق شود.

وی افزود:‌ باید در شهرسازی احتمال وقوع زلزله مدنظر قرار گیرد و از گسترش بی‌رویه شهرها جلوگیری شود. باید با بارگذاری در بافت‌های فرسوده تاب‌آوری شهرها را افزایش دهیم. بی‌شک در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران موضوع بافت‌های فرسوده شهر در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدواریم این موضوع در تمامی شهرهای کشور به طور جد مدنظر باشد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه با اشاره به اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است بیان داشت: گزارش آن توسط رئیس کمیسیون ارائه خواهد شد.

وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات اساسی شوراهای اسلامی کشور است و به دلیل ندانم‌کاری و کج‌اندیشی عده‌ای بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرها را از دست خواهیم داد که این موضوع در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت 24 وظیفه باید از دولت در جهت کوچکتر شدن دولت به شوراها واگذار می‌شد که این محقق نشده است یعنی وظایفی باید از طریق مذاکره با دولت به شوراها واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به لایحه مدیریت یکپارچه شهری بیان داشت: باید به صورت جمعی و با هم اندیشی این لایحه مورد بحث قرار گیرد و شوراها باید برخورد جدی داشته باشند تا از این مسیر به چشم انداز معضلات شهری دست پیدا کنند.

وی افزود:‌70 درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند روسای شوراهای مراکز استان نمایندگی جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر را دارند بنابراین تصمیمات آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در خاتمه گفت: آیت الله هاشمی در جنگ و در دوران سازندگی از بسیج استفاده زیادی کرد امیدواریم که با در نظر گرفتن مسئولیت عمیقی که این سازمان بر عهده دارد از آبروی آن هزینه اضافی نشود تا در جهت مقبولیت و حفظ آن گام برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز