خبرگزاری کار ایران

نظرپور اعلام کرد؛

کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزشی در استان کرمانشاه تخریب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۳۵۶

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزشی در استان دچار تخریب شده‌اند، گفت: به همت خیرین کانکس‌های امانی در این مناطق مستقر شده‌اند تا وضعیت بحرانی مدارس برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی نظرپور درباره وضعیت فضاهای آموزشی در مناطق زلزله‌زده گفت: در منطقه سرپل‌ذهاب ۱۸۸ فضای آموزشی وجود دارد که ۲۶ فضا تخریب شده، ۱۳ فضای آموزشی شامل ۱۰۸ کلاس درس در شهر سرپل‌ذهاب تخریب و ۴۵ کلاس درس در منطقه روستایی تخریب شده‌است. در مجموع ۳۵ درصد مدارس شهری در این منطقه تخریب شده‌اند.

او با بیان اینکه ۵۷ درصد مدارس در منطقه ثلاث باباجانی تخریب شده‌اند، خاطرنشان کرد: در منطقه ثلاث‌باباجانی ۱۷۵ فضای آموزشی داریم که ۱۸ مدرسه با ۱۰۲ کلاس در شهر ثلاث و ۱۴ مدرسه با ۵۸ کلاس در روستاها تخریب شده‌است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در قصر شیرین ۳ مدرسه شامل ۱۸ کلاس در منطقه شهری تخریب شده و در دالاهو و گهواره ۷ فضای آموزشی شامل ۴۰ کلاس درس تخریب شده‌اند. همچنین در گیلان غرب ۱ مدرسه ۱۵ کلاسه در فضای شهری و ۹ کلاس درس در منطقه روستایی گیلان غرب تخریب‌ شده‌اند.

نظرپور با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد فضاهای آموزشی دچار تخریب شده‌اند، تاکید کرد: در مجموع ۷۰ مدرسه در استان کرمانشاه و حدود ۴۰۰ کلاس بر اثر این زلزله تخریب شده‌اند.

او با بیان اینکه خیرین مساعدت‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند، گفت: به همت خیرین کانکس‌های امانی در این مناطق مستقر شده‌اند تا وضعیت بحرانی مدارس برطرف شود. تیم‌های عملیاتی نیز از شنبه وارد می‌شود و مدارس تخریبی را تخریب و مدارس مستحکم را می‌سازند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید براینکه مدارس تخریب شده بیش از ۲۵ سال عمر داشته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه به مدارس جدید و نوسازی خسارت وارد نشده است.

نظرپور با بیان اینکه هنوز اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی این مدارس مشخص نیست، گفت: به طور قطع برای بازسازی و نوسازی این مدارس باید هم از اعتبارات استانی و هم از اعتبارات ملی استفاده کنیم البته خیرین نیز بخشی از این اعتبارات را تامین خواهند تا انشاله در مهر سال ۹۷ هیچ کلاس درس تخریب شده‌ای باقی نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز