خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بیش از ۵۲۶ روستا تحت تاثیر زلزله/روستاهای نیازمند خدمات از طریق ۱۱۲ به هلال احمر معرفی شوند

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۰۲

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیش از 526 روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند، گفت: روستاهایی که نیازمند خدمات هستند از طریق شماره 112 به هلال احمر معرفی شوند.

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره امدادرسانی به روستاها گفت: از صبح امروز 10 فروند بالگرد درحال توزیع و انتقال اقلام در روستاها هستند.

او با اشاره به اینکه اقلام در اختیار و در حال توزیع است، افزود: اگر مردم به روستایی برخورد کردند یا اطلاعی داشتند که به روستایی خدمات رسانی نشده، این مسئله را با تلفن 112 به هلال احمر اعلام کنند که این موضوع پیگیری شود.

فتحی افزود: تا عصر امروز گزارشی مبنی بر امدادرسانی به روستاها ارائه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود این مشکل تا بعد از ظهر امروز حل شود.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: روستاهایی که تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند 526 روستا هستند، اما ممکن است این آمار مقداری هم بالاتر باشد و خدمات به روستاهای بیشتری تعلق بگیرد که در آمار نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر روستاها خدمات دریافت کرده بودند، تصریح کرد: اغلب روستاها خدمات بیشتری می‌خواستند که از صبح امروز دوباره به آنها خدمات رسانی شده و خدمات امدادی در مناطق روستایی در حال تکمیل است.

فتحی تاکید کرد: اقلام به اندازه کافی وجود دارد. هم‌چنین از مردم درخواست می‌کنیم برای کمک و حفظ شان زلزله‌زدگان از اقلام نو استفاده کنند تا هلال احمر بتواند آنها را توزیع کند. اقلامی مانند پتو، موکت، لباس یا اقلام دیگر باید نو باشد.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: مواد غذایی که از طریق کمک‌های مردمی می‌رسد باید تاریخ انقضای بلند مدت داشته باشد و مردم مواد غذایی را بیشتر به صورت کنسرو ارسال کنند تا هلال احمر بتواند این مواد را در سبد غذایی زلزله‌زدگان جای دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز