خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

شرکت‌های دانش‌بنیان شکایات خود را به دبیرخانه صندوق پژوهش ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۹۷۸

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینکه بیش از 3هزار شرکت دانش‌بنیان مجوز رسمی فعالیت دارند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان شکایات خود را با مستندات به دبیرخانه صندوق پژوهش و فناوری ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست با مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان گفت: استان گیلان از روند درستی در حوزه های علم، فناوری، نوآوری و شکوفایی استعدادهاست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، افتتاح مجتمع‌های کارگاهی پارک علم و فناوری را موفقیت بزرگی در راستای مسیرارتقای علم و فناوری خواند و گفت: کشور در مسیرارتقای علم و فناوری، توانمند و پر انرژی به پیش می‌رود.

احمدی با بیان اینکه کشور در حوزه فعالیتی شرکت‌های دانش بنیان جوان است و قانون شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ تصویب شده است، گفت: متاسفانه این قانون درآن سال ها به‌درستی و به‌طور کامل اجرایی نشد.

او با اشاره به اجزای اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان گفت: اجزای اصلی اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی، کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌ها و مدیریت نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه هماهنگی بین پارک‌های علم و فناوری و وزرات علوم در دولت یازدهم تامین شد، گفت: در دولت یازدهم ظرف ۳ سال، ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شد.

احمدی با اعلام شروع فعالیت کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان در دولت یازدهم افزود: هم اکنون بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان با مجوز رسمی در کشور فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به ادامه توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: با اضافه شدن ۱۶ صندوق به جمع صندوق‌های پژوهش و فناوری امروزه ۳۴ صندوق در کشور وجود دارد و سرمایه آ‌ن‌ها تامین شده است. شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند شکایات خود از دستگاه‌ها را با مستندات به دبیرخانه این مرجع ارائه کنند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه در همه استان‌ها، پارک های علم و فناوری فعالیت می کنند، گفت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر در مراکز و پارک‌های علم و فناوری کشور مشغول به‌کار هستند.

احمدی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه ها می‌توانند شرکت دانش بنیان دانشگاهی تاسیس کنند، گفت: با این کار شرایط رشد خوبی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است. نیروی انسانی استان گیلان تنها مدل و الگویی که می‌تواند مشکل اشتغال و کارآفرینی را حل کند توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستند و دانشجویان باید کارهای خود را به‌عنوان یک محصول قابل عرضه به بازار ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز