خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد:

رسیدگی به وضعیت ساختمان پلاسکو در اولویت قرار گیرد/ 360 واحد بلاتکلیف هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۳۵۹

رییس شورای شهر تهران گفت: کمیسیون‌های شورای پنجم رسیدگی به وضعیت ساختمان پلاسکو را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پنجمین جلسه شورای شهر تهران در رابطه با آخرین رسیدگی‌هایش به وضعیت ساختمان پلاسکو گفت: برخی از کسانی که در پلاسکو مشغول به فعالیت بودند اعتراضاتی نسبت به وضعیت آن ساختمان داشتند و تجمع کردند و خبرنگاران و همچنین مردم از من می‌پرسند که برای ساختمان پلاسکو چه کرده‌اید.

وی از دیدار خود با مالک ساختمان پلاسکو یعنی مدیر کل بنیاد مستضعفان استان تهران در این باره خبر داد و اظهار داشت: من در آن دیدار پرسیدم وضعیت ساختمان پلاسکو چگونه است و چرا تاکنون تاخیر افتاده که ایشان توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در آن دیدار گفتند که  ساختمان پلاسکو از نظر حقوقی مصادره شده ولی سرقفلی‌های آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده و هیئت مدیره ساختمان و مالک نسبت به بیمه کردن ساختمان اقدامی نکرده‌اند و ساختمان بیمه نیست.

هاشمی با بیان اینکه به نظر می‌آید مالک پلاسکو باید ساختمان را بسازد، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که دادستانی نسبت به بخش تخریب نشده یعنی بخش شمالی ساختمان ورود کرده و نظر قطعی خود را نسبت به سالم بودن آ‌ن قسمت و استفاده از آن را بیان نکرده است.

وی افزود: بر اساس طرح تفصیلی شهرداری و شورای شهرسازی وزارت کشور اجازه بلندمرتبه‌سازی به آن ساختمان را در آن منطقه نمی‌دهد و ساختمان پلاسکو حداکثر در هفت طبقه ساخته خواهد شد بنابراین مشاهده می‌کنیم که موضوع ساختمان پلاسکو به مساله‌ای چند بعدی میان مالکان، قوه قضائیه و شهرداری و وزارت راه تبدیل شده است.

رئیس شورای شهر خطاب به کمیسیون‌های شورای شهر خاطرنشان کرد: من از کمیسیون‌های شورا می‌خواهم تا جلسات ویژه‌ای را در این باره برگزار کنند و موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده تا ا گر لازم شد نظر شورا را نسبت به این موضوع اعلام کنیم. بنابراین کمیسیون‌ها با اولویت این موضوع را بررسی کنند.

محمد سالاری در پنجمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص اظهارات محسن هاشمی در رابطه با ساختمان پلاسکو گفت: به رغم عدم اعطای مجوز برای ساخت ساختمان‌های بلند در منطقه ساختمان پلاسکو به دلیل آنکه آن ساختمان در آن منطقه حضور داشته و پهنه لازم را دارد مشکلی برای اعضای مجوز در تعداد طبقاتی که قبلا این ساختمان داشته وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجموعه زیان دیدگان موجب می‌شود تا موضوع ساختمان پلاسکو را موضوعی ملی بدانیم، اظهار داشت: این مساله می‌تواند در کمیسیون ماده 5 مطرح و حل و فصل شود از طرفی بعد از ماجرای ساختمان پلاسکو گزارش‌هایی از طرف دولت، قوه قضائیه و برخی از کمیسیون‌های شورای شهر داده شد که آن گزارش‌ها مطالعات خوبی درباره ایمن سازی بود.

این عضو شورای شهر افزود: براساس طرحی کمیته‌ای در این رابطه تشکیل می‌شود تا مطالعات انجام شده قبلی را مورد پیگیری قرار داده و مطالبات را پیگیری کند.

همچنین افشین حبیب‌زاده در رابطه با موضوع ساختمان پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو دو بخش شمالی و جنوبی دارد که به بخش شمالی آن آسیب جدی‌ وارد نشده است.

وی افزود: رفتاری که با ضلع غربی ساختمان پلاسکو یعنی پاساژ کویتی‌ها صورت گرفت عینا همان رفتار باید برای بخش شمالی ساختمان پلاسکو هم صورت بگیرد.

این عضون شورای شهر با بیان اینکه بخش شمالی ساختمان پلاسکو قابل استفاده است، اظهار داشت: دلیل ممانعت دادستانی در استفاده و شروع به کار بخش شمالی به خاطر گزارش شهرداری تهران است. نزدیک به 360 واحد در ساختمان شمالی وجود دارند که در وضعیت بلاتکلیفی هستند.

حبیب زاده ادامه داد: ضروری است شهرداری تهران نسبت به این مساله ورود کند و وضعیت ساختمان شمالی پلاسکو را مورد بررسی قرار دهد تا اگر مشکلی در تاسیسات و آتش نشانی است،  برطرف شود.

محسن هاشمی پس از سخنان حبیب زاده تاکید کرد: ضروری است که بنیاد مستضعفان نسبت به این مساله پیگیری بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز