خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

همکاری شهرداری تهران با سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۳۸۷

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: همکاری شهرداری آینده تهران با سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در بخش‌هایی که لازم باشد و بخش خصوصی هم توان نداشته باشد، ادامه خواهد داشت.

سیدمحمود میرلوحی، عضو منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بدهی‌های شهرداری تهران گفت: ارائه یک گزارش مالی از سوی شورای پنجمی‌ها آن هم در شرایطی که بدهی‌های شهرداری مشخص نیست، ضرورت دارد. مدیران شهرداری اعلام کردند که بدون محاسبه سود و جرائم، شهرداری بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، از سوی دیگر قالیباف اعلام می‌کند؛ بدهی‌ها ۱۵ هزار میلیارد تومان است، در این شرایط مبهم چاره‌ای نداریم، جز آنکه چند روز دیگر صبر کنیم تا با آغاز به کار شورای پنجم و استفاده از اختیاراتمان، بررسی‌های دقیق‌تری از اوضاع مالی شهرداری براساس آمار رسمی داشته‌ باشیم.

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: وقت پرداختن به این مسائل رسیده است و به موقع گزارشی جامع از وضعیت شهرداری و شورای شهر در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

میرلوحی در ادامه با اشاره به برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری به عنوان میراث شورای چهارمی‌‌ها و اینکه این برنامه برای شهردار بعدی معضلات فراوانی دارد، گفت: معاونت‌های شهرداری گزارشی از عملکرد ۳ ساله خود در راستای برنامه پنج‌ساله دوم را به ما ارائه دادند و اگر خود برنامه را هم منتشر بکنیم، همه متوجه خواهند شد که چه مشکلات عمده‌ای در این برنامه وجود دارد و افکار عمومی خود می‌توانند قضاوت کند که در این سه سال چه در شهرداری گذشته است، هرچند ما قصد نداریم مدت زیادی در گذشته تامل کنیم.

میرلوحی همچنین به فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در پروژه‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: همانطور که معاونت‌های قرارگاه خود اذعان می‌کنند، جایی که بخش خصوصی می‌تواند، مسئولیتی را به عهده بگیرد ما نباید ورود پیدا کنیم، در آینده نیز شورای پنجم قصد دارد، نگاه خود را به بخش خصوصی تغییر دهد، البته در جایی که بخش خصوصی توان و کارایی لازم را ندارد، باید از گزینه‌های دیگر استفاده کرد.

او ادامه داد: برخی فرماندهان قرارگاه نیز خود عنوان کردند که پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کرد‌ه‌اند، در حالی که نباید به عنوان واسطه به قرارگاه نگاه شود.

وی  تاکید کرد: همکاری با سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در بخش‌هایی که لازم باشد و بخش خصوصی هم توان نداشته باشد، ادامه خواهد داشت.

میرلوحی افزود: سال‌هاست شعار برون‌سپاری به بخش خصوصی را تکرار می‌کنیم، اما به آن پایبند نیستیم. همه ارگان‌ها باید در این مسئله کمک کنند، البته بر این باور هستیم که نهادها و جهادی‌ها کار را ارزان‌تر و با انگیزه بالاتر انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای واگذاری امور به قرارگاه سازندگی و یا هر نوع نهاد دولتی دیگر همچون تامین اجتماعی و شستا و غیره باید دلایل فنی و هزینه‌ای را در نظر بگیریم، ضمن اینکه نباید بخش خصوصی کنار گذاشته و به آن بی‌اعتنایی شود.

میرلوحی در خاتمه با اشاره تهاترهای صورت گرفته میان شهرداری تهران و طلبکارانش گفت: برای مثال در ازای طلب یکی از طلبکاران شهرداری یک مجتمع تجاری داده شده است، از همین رو نگاه موجود به این تهاترها باید تغییر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز