خبرگزاری کار ایران

سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۱ فوتی و ۲ مفقودی در سیل اخیر/ در حال بررسی بهداشت آب آشامیدنی مناطق سیل‌زده هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۷۶

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در سیل اخیر ۱۱ فوتی، ۲مفقودی و ۱۴ مصدوم داشتیم.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین وضعیت سیل در استان‌های درگیر این حادثه بیان داشت: طی دو اطلاعیه احتمال سیل در برخی استان‌های کشور اعلام شده بود. همچنین وزارت بهداشت به ۱۱ دانشگاه و زیرمجموعه آن در رابطه با این حادثه آماده‌باش داده بود.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر ۲۷ نفر مصدوم، فوتی و مفقودی داریم، افزود: ۱۴ نفر در سیل اخیر مصدوم شده‌اند که ۱۰ نفر آنان در استان خراسان رضوی، ۳ نفر خراسان شمالی و یک نفر در گلستان دچار حادثه شدند.

خالدی در ادامه گفت: این حادثه ۱۱ فوتی داشته است که هشت نفر آن در خراسان‌رضوی، دو نفر در گلستان و یک نفر در خراسان شمالی بوده‌اند. همچنین دو مفقودی نیز در گلستان وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: در درمان مصدومان مشکلی وجود ندارد و اورژانس‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت باید کار‌ها با حساسیت بیشتری انجام شود، گفت: باید در خصوص بیماری‌های واگیردار و واکسیناسیون ارزیابی صورت گیرد. همچنین در حال بررسی سیستم آب آشامیدنی هستیم تا اطمینان حاصل شود که مردم با مصرف آب لوله‌کشی مشکل بهداشتی پیدا نکنند که این نتیجه تا ظهر اعلام می‌شود.

او تاکید کرد: احتمال دارد در هفته‌ پیش‌رو سمنان و بخش‌های شمالی شهر تهران نیز درگیر این حادثه شوند.

خالدی از مردم خواست که از اقامت در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و ضمن مواجه شدن با سیلاب فاصله ۱۵ تا ۲۰ متری خود را از رودخانه‌ها رعایت کنند و در صورت بروز حادثه با ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز