خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد:

کاهش ۴ درصدی کشته‌ها/ بکارگیری ۵۰۰ هزار نفر برای تامین امنیت و رفاه مسافران

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۲۵

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه مسافران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: ۵۰۰ هزار نفر از کلیه دستگاه ها در کل کشور بسیج شدند تا در تمامی راه ها و اماکن زیارتی و تفریحی امنیت و رفاه را برای مسافران و زائران فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، سردار "اسکندر مومنی" در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاده راه "کرج – قزوین" ضمن تبریک سال نو و میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)گفت: اجرای طرح نوروزی پلیس در ایام مسافرت های نوروزی از بزرگترین و پرحجم ترین عملیات ترافیکی و انتظامی سال است که در این خصوص تمهیدات لازم باید اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به انجام امور در راستای اجرای این طرح نخواهد بود، تصریح کرد: رزمایش بزرگ نورزی نیز در 24 اسفند ماه با حضور تمامی دستگاه های اجرایی ، امدادی، خدماتی و انتظامی کشور با هدف تأمین سفری مطلوب و ایمن با انجام امور بین بخشی و بین دستگاهی برگزار شد.

سردار مومنی ضمن تقدیر از همکاری رسانه ها در اجرای طرح نوروزی گفت: رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی لحظه ای و به موقع برای مدیریت سفر مسافران به خوبی وارد عمل شدند.

وی با تأکید بر اینکه موج اول سفرهای نوروزی پایان یافت و اکثر مسافران در حال بازگشت هستند، گفت: با توجه به آغاز موج دوم سفرها ، پلیس و تمامی دستگاه ها همچنان در آمادگی کامل هستند که تا پایان تعطیلات به طور قطع مدیریت سفر توسط مردم ضروری است.

سردار مومنی با اعلام اینکه مسافران بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: خوشبختانه فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه کاهش تصادفات ، مجروحان و جرایم عمومی در حالی به وقوع پیوسته که سفرها نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: در دور اول سفر شاهد بارش برف و باران بودیم که خوشبختانه علیرغم افزایش سفر و شرایط ناپایدار جوی، تصادفات کاهش یافته است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش چهار درصدی تعداد کشته های حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته گفت: در ابتدای طرح نوروزی تاکنون آمار مجروحان پنج درصد کاهش داشته است.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، وی با تأکید بر اینکه در شاخص های امنیتی و انتظامی کاهش قابل توجهی داشته ایم افزود: موضوعات امنیتی و اجتماعی جرایم و سرقت های مهم 6 درصد کاهش داشته که خوشبختانه جرایم خشن نیز با کاهش قابل ملاحظه ای روبه رو بوده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در سال 84 با وجود هفت میلیون خودرو بیش از 28 هزار نفر در جاده های کشور کشته می شدند ، گفت: در سال 95 با وجود 19 میلیون خودرو 16 هزار نفر در حوادث ترافیکی کشته شدند.

وی افزود: 500 هزار نفر از کلیه دستگاه ها در کل کشور بسیج شدند تا در تمامی راه ها و اماکن زیارتی و تفریحی امنیت و رفاه را برای مسافران و زائران فراهم کنند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه محور "کرج - چالوس" یکی از پرترددترین محورهای کشور با شرایط جوی متفاوت است ، تصریح کرد: آزاده راه "تهران - کرج - قزوین" پرترددترین مسیر در کشور محسوب می شود که امروز شاهد آن هستیم که با افزایش حجم سفر و تعداد خودروها ، میانگین تصادفات نسبت به کل کشور کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است ، سردار مومنی در این بازدید، مسافران نوروزی را با اهدای گل بدرقه کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز