خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بهره‌برداری از ورودی زیرگذر جنوبی ایستگاه متروی نوبنیاد/ تلاش برای تکمیل ایستگاه‌‌های خط ۳ تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۵۹۵

صبح امروز با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ورودی زیرگذر جنوبی متروی تهران از نیمه شمالی خط ۳ مترو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مازیار حسینی در حاشیه مراسم افتتاح ورودی زیرگذر جنوبی ایستگاه نوبنیاد در نیمه شمالی خط ۳ مترو با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ایستگاه متروی نوبنیاد بین دو بزرگراه پرتردد صدر و بابایی قرار دارد؛ ساخت و بهره‌برداری از ورودی جنوبی این ایستگاه در اولویت شرکت مترو تهران قرار داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به افتتاح ورودی جنوبی ایستگاه نوبنیاد یادآور شد؛ با افتتاح این ورودی شهروندانی که در شرق و شمال شرقی تهران ساکن هستند و همچنین ساکنان شهرهای اقماری رودهن، بومهن، پردیس و ... به راحتی می‌توانند با دسترسی به این ورودی از مترو استفاده کنند.

مازیار حسینی با اشاره به کارکردهای دیگر ورودی جنوبی ایستگاه مترو نوبنیاد گفت: همچنین این ورودی می‌تواند به عنوان یک زیرگذر امن بین شمال و جنوب بزرگراه شهید صدر عمل کند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دیگر هیچ فاصله‌ای بین افتتاح و بهره برداری کامل از ایستگاه‌های مترو وجود ندارد، افزود: خوشبختانه ارتباط خوبی بین دو شرکت هولدینگ و بهره‌برداری مترو تهران وجود دارد؛ همزمان با افتتاح هر ایستگاه آموزش‌های لازم به پرسنل جهت بهره‌برداری از مجموعه‌های افتتاح شده داده می‌شود تا شهروندان بدون هیچ درنگی بتوانند از خدمات‌رسانی مترو استفاده کنند.

معاون شهردار تهران با اشاره به تامین سایر مدهای حمل و نقل عمومی در کنار ایستگاه مترو نوبنیاد توضیح داد: یک پایانه در ضلع شمالی این ایستگاه مترو وجود دارد که تمامی مدهای حمل و نقلی را به صورت فیدر و مکمل پوشش می‌دهد. در کنار ورودی جنوبی این ایستگاه نیز مدهای حمل و نقلی به صورت خطی خدمات رسانی می‌کنند.

حسینی در خصوص متروی شهرهای حاشیه‌ای تهران نیز یادآور شد: در صورتی که دولت اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مترو اسلامشهر را تامین کند؛ با سرعت عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دو شهر اقماری چهاردانگه و اسلامشهر ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد روزانه ۲۰۰ هزار سفر از این شهرها به تهران با وسیله نقلیه شخصی انجام می‌شود که همین مساله باعث افزایش آلودگی هوا در تهران خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه مردم و شهروندان ساکن اسلامشهر متقاضی ساخت مترو توسط شهرداری تهران هستند؛ بیان کرد: با توجه به اینکه تمامی خدمات حمل و نقلی در این شهرهای اقماری با وسایل غیر پاک انجام می‌شود؛ ساخت و توسعه مترو به این شهرها به نفع مردم خواهد بود.

به گفته مازیار حسینی، با توجه به اینکه جریان هوا در تهران از سمت شهریار است؛ در نتیجه افزایش حجم استفاده از خودروهای آلاینده در اسلامشهر؛ هوای تهران  را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کاهش سرفاصله قطارها در خط ۳ مترو نیز بیان کرد: با توجه به حجم بالای مسافر در نیمه جنوبی خط ۳ مترو؛ اکنون سرفاصله قطارها در این محور به ۹ دقیقه رسیده است و در تلاش هستیم تا انتهای سال نیز سرفاصله قطارها در نیمه شمالی خط ۳ مترو را نیر کاهش دهیم.

به گفته مازیار حسینی، دو ایستگاه اقدسیه به روش BOT و شهید محلاتی از نیمه شمالی خط ۳ مترو تهران باقیمانده تا پرونده این خط نیز به طور کامل بسته شود و امیدوارم تا انتهای سال این دو ایستگاه نیز به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز