خبرگزاری کار ایران

دانشور خبر داد:

پناه دادن به بی‌خانمان‌ها در حرم امام

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۳۶۹

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از وجود ۱۰۰ چادر در حیاط حرم امام خمینی (ره) برای پناه دادن به بی‌خانمان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانشور در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بی‌خانمان‌هایی که در حرم امام خمینی(ره) پناه داده شده‌اند، گفت: حسن خمینی این افراد را که عمدتاً بی‌خانمان‌های مهاجر از شهرستان‌ها هستند، پناه داده است.

وی با اشاره به بازدید خود از این افراد گفت: در حیاط حرم حدود ۱۰۰ چادر زده بودند و مدت نگهداری این افراد عموماً سه ماه است. لذا خواهش می‌کنم این افراد را از آنجا پراکنده نکنند.

دانشور ضمن تشکر از نوه امام (ره) به دلیل پناه دادن به این افراد خاطرنشان کرد: این کار وظیفه مساجد ما است و زمان پیامبر نیز مساجد تنها محل عبادت نبودند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از اینکه در شهرستان‌ها زیرساختی برای پناه دادن به بی‌پناهان وجود نداردT اظهار کرد: در حال حاضر گورخوابان به کمپ‌ها منتقل شدند که کمپ با سرپناه فرق می‌کند. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تعداد بی‌خانمان‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توانایی لایه‌های پایین اجتماع در مواجهه با تورم رو به افزایش‌ است.

این عضو شورای شهر با اشاره به مشکلات اجتماعی به ویژه برای زنان و کودکان در این چادر‌ها از شهرداری تهران خواست به این افراد خدمات کاهش آسیب ارائه کند و ساماندهی و اسکان آن‌ها در شهرستان‌های خودشان صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی بیان کرد: چرا در این منشور حق هویت پیش‌بینی نشده است در حال حاضر نسل دوم افراد بدون شناسنامه را داریم که نمی‌توانند از خدمات اجتماعی برخوردار شوند.

دانشور خاطرنشان کرد: اگر قرار است این منشور به تصویب برسد باید حق هویت نیز در آن دیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز