خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کشور:

آغاز اجرای طرح زمستانه از امروز/ استقرار 53 هزار نیرو در سطح جاده‌ها و شهرها

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۶۱۳

رئیس پلیس راهور کشور از آغاز اجرای طرح زمستانه سال 95 از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری؛ رئیس پلیس راهور کشور در رزمایش طرح زمستانی ٩٥ پلیس راهور که در پیست آبعلی برگزار شد، گفت: با توجه به هماهنگی همه سازمان‌های خدمات‌رسانی از جمله پلیس راهور، امداد و نجات، آتش‌نشانی و شهرداری‌ها این طرح از امروز تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و در این مدت ما تلاش می‌کنیم تا در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی کشور امنیت و انضباط را برای مسافران ایجاد کنیم. 53 هزار نفر به صورت مستمر در سطح جاده‌ها و شهرها  برای کمک رسانی مستقر هستند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا خطرات کمتری هموطنانمان را تهدید کند.

وی در خصوص آمار کشته‌شدگان در سال گذشته ادامه داد: در زمستان 94 متاسفانه 3 هزار و 478 نفر در حوادث رانندگی جان باختند و از اصلی‌ترین علل این تصادفات می‌توانیم به تخطی از سرعت مجاز و انحراف به چپ اشاره کنیم. باید رانندگان توجه داشته باشند که رانندگی در جاده‌های برفی نسبت به سایر فصل‌ها سخت‌تر است و این می‌رساند که رانندگان باید از امنیت کامل خودروی خود قبل از سفر مطمئن شوند. یکی از موضوعاتی که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند همراه داشتن زنجیر چرخ است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: رانندگان قبل از آغاز سفر از طریق سایت‌های اطلاع‌رسانی و همچنین تلفن‌های گویای پلیس راهور کشور از وضعیت جاده‌ها اطلاع حاصل کنند. طرح زمستانی توسط همکاران ما در سراسر کشور در جاده‌ها و همچنین داخل شهرها برای ایجاد شرایط مساعد رانندگی و تردد عملیاتی خواهد شد.

مهری در خصوص پلاک کردن موتورهای کاربراتی گفت: طبق مصوبات ما موتورهای دو کاربراتور نمره‌گذاری نخواهیم کرد و در این خصوص تابع قوانین و مصوبات دولت هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه اختصاص داده شده به پلیس راهور گفت: پلیس راهور در شرایط مناسبی قرار دارد و اگر هم بودجه کمتری به ما اختصاص داده شود ما همچنان به تلاش خود در خصوص خدمات‌رسانی و ایمن کردن جاده‌ها ادامه خواهیم داد و ازاین نظر مشکلی وجود ندارد.

مهری به جریمه‌های پرداخت نشده توسط رانندگان متخلف اشاره و خاطرنشان کرد: رانندگانی که جریمه‌های خود را پرداخت نکرده‌اند تا پایان آذرماه مهلت دارند تا این مبالغ را پرداخت کنند در غیر اینصورت با توجه به قوانین با افزایش مبلغ مواجه خواهند شد.

وی در پایان به آمار کاهش یافته 7 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: با توجه به آمار پزشکی قانونی در 7 ماه گذشته از سال 95 ما شاهد کاهش 288 نفری آمار کشته شدگان بودیم که با توجه به این آمار ما کاهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشتیم و امیدواریم در ادامه هم شاهد این کاهش‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز