خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو به ایلنا:

تائید شهادت 28 زائر ایرانی در حادثه حله/ تعداد شهدا افزایش خواهد یافت

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به حادثه تروریستی حلا گفت: با توجه به اجساد و گذرنامه‌‌‌ها که در محل حادثه کشف شده، 28 نفر از شهدا، ایرانی هستند و این آمار با توجه به ابعاد حادثه افزایش خواهد یافت.

سید علی مرعشی؛ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ایران با اشاره به آخرین خبرهای مربوط به حادثه تروریستی "حله کربلا" به خبرنگار ایلنا گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از حادثه تروریستی روز گذشته در کشور عراق 71 نفر به شهادت رسیدند که هنوز مشخص نیست چه تعداد از این شهدا ایرانی هستند. با توجه به اجساد و گذرنامه‌‌‌ها که در محل حادثه کشف شده است؛ 28 نفر از این شهدا ایرانی هستند و این آمار با توجه به ابعاد حادثه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در میان مجروحان تعدادی از اتباع افغانستانی نیز حضور داشتند که ساکن ایران بودند، افزود: افغانستانی‌هایی که در این حادثه مجروح و یا به شهادت رسیدند؛ همگی ساکن ایران بودند و طبق اطلاعات به دست آمده عده‌ای از آنها ساکن شهرهای قم و خمینی‌شهر بودند.

مرعشی خاطرنشان کرد: امروز تعدادی از اجساد شهدا به ایران منتقل شدند و همچنین مجروحان افغانستانی و ایرانی به استان ایلام اعزام شدند و تنها چند تن به دلیل بالا بودن شدت جراحات‌ در عراق به سر می‌برند که در ساعات و روزهای آینده توسط نیروهای هلال احمر ایران به داخل کشور منتقل می‌شوند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص این فاجعه گفت: متاسفانه داعش می‌خواهد به هر نحوی که شده عملیات تروریستی انجام دهد و به مردم عادی صدمه وارد کند.

وی افزود: از 2 روز گذشته بازگشت کاروان‌های اعزامی برای مراسم اربعین شروع شده است و خروج آنها از کشور عراق همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر : ۴۳۲۱۱۹