خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اعلام کرد:

صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش تا بهمن ماه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی ۳۹ هزار نفر از فرهنگیان در سال جاری گفت: احکام بازنشستگان بتدریج صادر می‌شود و تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان تا پیش از بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا، اسفندیار چهاربند با اشاره به ساماندهی مناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری و رد هرگونه مشکل در این زمینه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و ثبت آمار دانش آموزان در سامانه «سناد» نیز رو به پایان است.

وی افزود: بر اساس گزارشات ثبت شده در سامانه «سناد» تا اواخر آبان ماه اطلاعات مربوط به ۱۳ میلیون و ۶۰۱ هزار دانش آموز ثبت شده است که بنا به تفکیک مقاطع آموزشی، بیش از ۵۶۰ هزار نفر در دوره پیش دبستانی، بیش از ۷ میلیون و۶۳۲ هزار نفر در مقطع ابتدایی، بیش از ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و بیش از ۲ میلیون و۲۰۷ هزار در مقطع دوم متوسطه در حال تحصیل هستند و شمار دانش آموزان مدارس استثنایی نیز بیش از ۷۲ هزار نفر است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز کلاس دهمی ۱۱.۹ درصد در رشته ریاضی و فیزیک، ۳۰.۶۱ درصد در رشته علوم تجربی، ۲۳.۵۶ درصد در رشته علوم انسانی و ۰.۵ درصد در رشته علوم و معارف اسلامی ثبت نام کرده‌اند. همچنین ۱۶.۵۷ درصد دانش آموزان به شاخه کاردانش و ۱۷ درصد به فنی و حرفه‌ای رفته‌اند.

چهاربند درباره زمان صدور احکام آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که در سال جاری بازنشسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال ۳۹ هزار همکار فرهنگی بازنشسته شده‌اند که احکام آنها به تدریج صادر می شود و تا پیش از بهمن ماه تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان به اتمام می رسد و مشکلی در دریافت حقوق وجود ندارد.

کد خبر : ۴۳۱۱۹۹