خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پژوهش خبر داد:

تالیف کتاب استان‌شناسی با هدف بومی‌سازی محتوای درسی پایه یازدهم

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش گفت: تالیف کتب پایه یازدهم برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان  در حاشیه همایش استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در زنجان، اظهار کرد: در همه کتاب‌های درسی مفهوم عبادت و نیایش و موضوع نماز مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از طریق کتاب‌های درسی می‌توانند با احکام، فرهنگ و ادبیات نماز آشنا شوند، افزود: همچنین آثار اقامه نماز نیز در کتاب‌های درسی عنوان شده است.

محمدیان با اشاره به آموزش صحیح اقامه نماز در پایه سوم ابتدایی عنوان کرد: در این مقطع برای دانش‌آموزان جشن تکلیف برگزار می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به فعالیت‌‌های عملی در عرصه نماز، عنوان کرد: آموزش و پرورش در صدد است این قبیل برنامه‌ها را در مدارس ترویج دهد.

محمدیان با اشاره به استفاده از زنگ پرورشی برای فعالیت‌ها دینی و تربیتی ادامه داد: اقامه نماز در سطح مدارس مورد تاکید وزارتخانه است.

وی با اشاره به عدم وجود امام جماعت در برخی مدارس برای اقامه نماز گفت: این در حالی است که تلاش شده در صورت نبود امام جماعت، نماز جماعت توسط مربیان دارای صلاحیت و یا خود دانش‌آموزان اقامه شود.

کد خبر : ۴۲۷۹۲۳