خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

رشد 200 هزار نفری تعداد دانش آموزان درسال تحصیلی جدید

وزیرآموزش و پرورش از ثبت نام 12 میلیون دانش آموز تا دیروز در سیستم سناد خبرداد و افزود: پیش بینی می شود با رشد 200 هزار نفری تعداد دانش آموزان درسال تحصیلی جدید به بیش از 13 میلیون و 200 هزار نفر برسد .

به گزارش ایلنا، علی اصغرفانی در جلسه ستاد عالی سومین المپیادورزشی درون مدرسه ای که با حضور معاونان وزیر ومعاونان وزارت ورزش وجوانان و روسای فدراسیون های مختلف ورزشی، درساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: در برنامه ششم توسعه ، سند تحول نظام آموزش وپرورش مبنا قرار گرفته است و کلیه فعالیت هایی که در آموزش وپرورش در طول برنامه ششم و در ادامه هفتم  توسعه انجام خواهد شد براساس سند تحول خواهد بود.

وی تصریح کرد: در این سند بخش های مختلفی است که یکی از بخش  های مهم آن ساحت هایی تربیتی است و مابراساس سند تحول 6 ساحت تربیتی داریم و اعتقاد بر تربیت همه جانبه دانش آموز داریم.

وزیر آموزش وپرورش اظهارکرد: یکی از ساحت های تربیتی، تربیت اخلاقی و اعتقادی است که دانش آموزان باید براساس اخلاق و اعتقادات دینی و مذهبی تربیت شوند اما اینکه آیا تربیت دینی کافی است مسلما خیر، بلکه لازم است اما کافی نیست و نیاز به تربیت علمی و فناورانه نیز هست و دانش آموز بایدعلاوه بر تربیت اخلاقی باید از آخرین دستاودرهای علمی بهره مند شود.

فانی تربیت هنری و زیباشناسی را سومین ساحت تربیتی دانست و افزود: زیباشناسی، هنر و آموزش هنر باید در دانش آموزان تقویت شود و تربیت سیاسی اجتماعی از نیازهای شخصیتی دانش آموزان است تا او بداند با دنیای اطرافش چگونه برخورد کند.

وی تربیت حرفه ای و اقتصادی را ساحت پنجم دانست و اظهارکرد: 13 میلیون دانش آموز باید طوری تربیت شوند که در آینده باری از دوش جامعه بردارند و توسعه مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش در این دولت در راستای این هدف است چرا که مدرک بدون مهارت مثمرثمر نخواهد بود.

وزیر آموزش وپرورش تربیت بدنی و جسمانی را ششمین و آخرین ساحت از ساحت های ششگانه تربیتی در سند تحول عنوان کرد و افزود : نباید فقط به بعد آموزش و بعد پرورش توجه کرد بلکه باید درکنار این دو به بعد جسمانی و بدنی دانش آموز نیز توجه کرد و زمینه را برای رشد جسمی او فراهم کرد ، چرا که برخی اوقات افراط در بعد آموزشی باعث غفلت از بعد جسمانی شده است.

افزایش ساعت تربیت بدنی

فانی خاطرنشان کرد : درهمین راستا ساعات درس تربیت بدنی را از 3 ساعت به 6 ساعت در دوره دوم متوسطه افزایش داده ایم که این نشان دهنده اهتمام دولت تدبیرو امید به بحث تربیت بدنی است و درکنارآن دروسی با عنوان انسان ومحیط زیست ، و انسان و سلامت به دروس متوسطه اضافه کردیم تا ساحت های ششگانه را کامل پوشش دهیم .

عضو کابینه دولت تدبیر وامید گفت: المپیادهای درون مدرسه ای با رویکرد مدرسه محوری انجام می شود و معتقدیم باید فعالیت هایی را تقویت کنیم که افراد زیادی را شامل شود چنانچه می بینیم بیش از 5/4 میلیون دانش آموز در المپیادهای ورزشی مدارس شرکت فعال دارند .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به بازگشت فعالیت های ورزشی به کف مدرسه اظهارکرد: فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای ، کانون های ورزشی درون مدرسه ای از یک سو و کانون های ورزشی برون مدرسه ای از سوی دیگر کار غربالگری دانش آموزان و استعدادیابی را به خوبی انجام می دهند .

وی افزود: درسند توسعه آمده است که مدرسه باید به یک نهاد توسعه محله تبدیل شود و اگر مدرسه به یک نهاد تربیتی تبدیل شود می تواند در نوبت بعدازظهر که فضای آموزش خالی است برای بچه ها مفید و موثر باشد تا فعالیت های ورزشی درآنجا انجام شود .

توسعه کانون های درون مدرسه ای

فانی از ایجاد 8 هزار کانون درون مدرسه ای خبرداد و افزود : توسعه کانون های درون مدرسه ای ، تسریع در تبدیل مدرسه به نهاد تربیتی به توسعه ورزش همگانی که زمینه ساز ورزش قهرمانی است می تواند کمک کند و دراین راستا شاهد مشارکت سایر نهاد و همچنین خانواده ها هستیم .

وجود مدارس تک دانش آموزی

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درخصوص مخاطب بودن بیش از 40 میلیون از افراد جامعه، گفت: آموزش و پرورش تنها دستگاه حاکمیتی است که در همه جا، حتی دورترین نقاط مرزی حضوردارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را درآنجا برافراشته است.

وی با اشاره به وجود 110 مدرسه تک دانش آموزی در سال گذشته گفت: تمام تلاش دولت این است تا از تولید بیسوادی جلوگیری کند و مدیریت نهادی به این گستردگی نیازمند مشارکت همه نهادها و دستگاهاست، و ازاین رو برای مشارکت با سایر دستگاه همواره آغوش خود را گشوده ایم .

فانی افزود : آموزش و پرورش هرچه مردمی تر باشد موفق تر است و المپیادهای ورزش درون مدرسه ای مشارکت بالایی را در برداشته است که این از مواهب است .

المپیادها بهترین فرصت برای غربالگری

عضو کابینه دولت تدبیر وامید تصریح کرد: برگزاری مراحل مختلف المپیادهای ورزشی بهترین فرصت برای غربالگری و استعدادیابی و شناسایی دانش آموزان مستعد است و معرفی آنان هیئت های مختلف ورزشی است .

فانی خود اتکایی، جمع گرایی وکار تیمی کردن را از نتایج برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و افزود : هرچه بتوانیم این قبیل فعالیت ها را توسعه دهیم درآینده شاهد رشد افرادی خود اتکاء، مسئولیت پذیرو تحمل نظر دیگران خواهیم بود .

 پیش بینی افزایش 200 هزار نفری دانش آموزان در سال جاری

وزیرآموزش و پرورش از ثبت نام 12 میلیون دانش آموز تا دیروز در سیستم سناد خبرداد و افزود: پیش بینی می شود با رشد 200 هزار نفری تعداد دانش آموزان درسال تحصیلی جدید به بیش از 13 میلیون و 200 هزار نفر برسد .

وی دانش آموزان را گنج وسیع و نهفته ای دانست که سرمایه کشور هستند که باید برای پرورش کودکان و نوجوانان همه نهادها به آموزش و پرورش کمک کنند .

فانی در پایان ابراز امیدواری کرد مشارکت بیشتر خانواده ها و سایر نهادها در ارتقای سطح سلامت و تربیت بدنی و تربیت زیستی موثر باشد.

کد خبر : ۴۱۰۰۹۳