خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:

کلاس‌های تربیت بدنی ۳ ساعت افزایش پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۵۴۲

معاون تربیت بدنی و سلامت درباره افزایش ساعات درس تربیت بدنی گفت: درس تربیت بدنی به میزان ۳ ساعت توسط شورای عالی آموزش و پرورش اضافه شد. در پایه پیش دانشگاهی و یازدهم جدید هم ۲ ساعت افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز در آخرین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش، سیاست‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت براساس سیاست‌های شش گانه است، گفت: ساحت زیستی و بدنی تنها مسئله مورد توجه ما نیست، بلکه ساحت‌های دیگر را هم مدنظر قرار دادیم.

وی ضمن برشمردن سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های همگانی بردیم و از فعالیت های خاص که تنها افرادی خاص را تحت پوشش قرار می دهند دوری گزیدیم.

حمیدی گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان چاق یا در حال افزایش وزن هستند. با این شرایط نسل آینده را خطری تهدید می کند و ممکن است در دوره میانسالی با بیماری های مختلف مواجه می شویم. بیماری قلبی حتی می تواند در سنین کودکی به سراغ دانش آموزان بیاید.

وی در راستای افزایش تحرک و مسائل بهداشت همگانی گفت: هرم فعالیت های سراسری را کنار گذاشته و هرم فعالیت های مدرسه محورانه و دانش آموز مدارانه را انتخاب کردیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش ساعات درس تربیت بدنی گفت: درس تربیت بدنی به میزان ۳ ساعت توسط شورای عالی آموزش و پرورش اضافه شد. در پایه پیش دانشگاهی و یازدهم جدید هم ۲ ساعت افزایش پیدا کرد. باید نیروهای انسانی خود را توانمند کنیم تا درس تربیت بدنی تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید میزبان مسابقات ورزشی مناطق باشند گفت: تا کنون مسابقات ورزشی در سالن و بدون تماشاچی برگزار می شود. برگزاری این مسابقات در مدارس می تواند مردسه را پویا و شاداب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز