خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

سد کنکور باید برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۹۸۶

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید کنکور را از جلوی پای آموزش و پرورش برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه تا زمانی که کنکور با وضع کنونی وجود دارد، هر سند تحولی هم که بنویسیم به سد بزرگی برخورد می‌کنیم، افزود: تا این موضوع را در ذهن‌ها حل نکنیم، نمی‌توانیم نظام پویایی داشته باشیم. البته در مجلس قوانین زیادی برای ساماندهی کنکور در نظر گرفته شده که شرایط کنکور را تغییر دهند. در حال حاضر استرس کنکور از سال‌های آخر دبیرستان به اول دبیرستان رسیده است و باید به این نکته توجه داشت که کسی با تست زدن ملا نمی شود و باید کنکور را از جلوی پای آموزش و پرورش برداریم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اگر در خانواده‌ها جا بیفتد که زندگی باکرامت این نیست که حتماً باید مدرک داشته باشیم، شرایط بهتر می‌شود؛ بنابراین باید این فرهنگ در درون خانواده‌ها تغییر کند و رسانه‌ها، معلمان و نظام آموزش و پرورش مدرک پروری را ترویج ندهند. از طرفی دیگر با رشد صندلی‌های دانشگاه‌ هم مشکلی حل نمی‌شود در حال حاضر گفته می‌شود؛ پنجاه درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها شغلی ندارند، بنابراین اگر می‌خواهیم شرایط آینده آموزش و پرورش بهتر شود و خروجی بهتری از آموزش عالی را شاهد باشیم، سد کنکور باید برداشته شود.

لاریجانی افزود: شاید اگر افراد مدرک نداشته باشند، فکر می‌کنند در زندگی معطل هستند؛ در حالی که این فکر، ناقص است و ما به طراحی عمیق‌تر با کمک اولیای مدارس، رسانه‌ها و تلویزیون احتیاج داریم و در این زمینه مجلس نیز برای ساماندهی کنکور به منظور ایجاد فضای بهتر آمادگی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر امروز مهندس و ریاضیدان کم نداریم، اما سوال این است که آیا مشکلاتمان حل می‌شود؟ با وجود آنکه میزان مهندسان کشور ما کمتر از کشورهای توسعه یافته نیست اما باید شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم مشکلات را حل کنیم، مشکل ما تربیت افراد خلاق است و اگر اتکا به نفس و فهم شرایط آینده دنیا و کارآفرینی مورد اهمیت باشد، خلاقیت را باید مبنای کار قرار دهیم و پایه این موضوعات در دبستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها گذاشته شود. در حال حاضر اینکه در دبستان و پیش‌دبستانی چطور آموزش دهیم تکنیک های جدیدی پیدا کرده است و من خوشحال هستم که مهر امسال اولین گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند و امیدواریم شاهد این باشیم که تکنیک‌های جدیدی در آموزش و پرورش با ورود این افراد به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دیدگاه وجود دارد؛ نخست آنکه نباید بگذارید مدارس هیات امنایی و مدارس پولی به وجود بیایند و دیدگاه دیگر این است که این مدارس باید رشد یابند ولی باید به این موضوع توجه داشت که اگر هر کدام را خوب اجرا کنید؛ عیبی ندارد و باید با شرایط موجود خودتان را وفق بدهید. این نکته مهم است که آموزش و پرورش خانواده بزرگی است و منابع محدودی در اختیار دارد.

لاریجانی در پایان گفت: در این اجلاس کارگروه‌ها بر روی موضوعات مهمی بحث می‌کنند و خواسته من این است که در این کارگروه‌ها چند موضوع مهم آموزش و پرورش احصا شود و آن را به مجلس بدهید تا خواسته‌ها محقق شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز