خبرگزاری کار ایران

دزفولی:

برای سرعت بخشیدن به تحقق سند بنیادین به کمک مجلس نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۶۹۶

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی"ضمن تاکید بر نقش مهم مجلس در اجرای سند تحول، گفت: برای سرعت بخشیدن به تحقق سند نیاز به کمک مجلس داریم؛ چرا که هر سندی نیاز به قوانینی دارد که از آن پشتیبانی کند و این پشتیبانی می تواند ضمانت بخش اجرا شدن سند باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مخبر دزفولی در نخستین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در  سالن اجلاس در حال برگزاری است، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین گفت:  سند پس از یک دهه کار فنی و تخصصی بررسی و آماده شد؛ این برای اولین بار بعد از انقلاب بود که آموزش و پرورش دارای سند بومی و ملی شد.

وی در ادامه افزود: سند تحول بنیادین مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی است. آموزش و پرورش پیش از این هیچ گاه دارای نقشه راه نبود.

مخبر دزفولی ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود فلسفه تعلیم و تربیت غربی در آموزش و پرورش، افزود: نیاز به نقشه راه آموزش و پرورش ایران اسلامی داشتیم و قبل از تنظیم سند باید فلسفه تعلیم اسلامی را تدوین می کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تصویب سند ضمانت بخش جریان پایدار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ایران اسلامی است افزود: اگر سند تصویب نمی‌شد؛ مسئولان هم نمی‌توانستند جریان پایدار آموزش و پرورش را تضمین کنند.

مخبر دزفولی ادامه داد: با اجرای سند گام بلندی را برای تحقق اهداف ایران اسلامی برداشته‌ایم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نقش دانش‌آموز و معلم در سند تحول بنیادین، گفت: در این سند بر کرامت، جایگاه و منزلت معلم تاکید شده است. همچنین نگاه به دانش‌آموز نگاهی کلیدی است. به این معنی که جریان رایج حافظه محور به تعلیم خلاقیت محور مبتنی بر نوآوری تبدیل شده است.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم مجلس در اجرای سند تحول برای سرعت بخشیدن به تحقق سند نیاز به کمک مجلس داریم. چرا که هر سندی نیاز به قوانینی دارد که از آن پشتیبانی کند و این  پشتیبانی می‌ تواند ضمانت بخش اجرا شدن سند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز