خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران :

تاکید آموزش‌وپرورش بر ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که شهر تهران مجری برنامه ها و سیاست های پنجگانه آموزش و پرورش است، گفت : تاکید آموزش و پرورش بر ارزش های اسلامی و باورهای دینی است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کمرئی در مراسم تکریم مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار کرد : «حیات طیبه » یکی از ویژگی های بارز در سند تحول بنیادین برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که « عمل صالح» و «ایمان و نیت صحیح » دو شرط لازم برای رسیدن به حیات طیبه است.

وی با بیان این که تاکید آموزش و پرورش بر ارزش های اسلامی و باورهای دینی است ، تصریح کرد : توجه به اسناد تحول و توسعه حرفه ای برای آموزش و پرورش ضرورت دارد که در این راستا توجه به کرامت انسانی افراد اولویت اصلی است.

کمرئی اداره آموزش و پرورش شهر تهران را واسط بین ستاد و مناطق آموزشی عنوان کرد وافزود: ویژگی های مدیریتی در دو اداره کل  شهر تهران و شهرستان های استان تهران باعث شده است تا اقدامات،  مواضع و رویکردهای این دو سازمان ،  مبتنی بر سیاست های کلان کشور ، برنامه های دولت و راهبردهای اجرایی وزیر باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران، توجه به نیروی انسانی کارآمد را موثرترین عنصر اساسی در تعلیم و تربیت خواند و خاطر نشان کرد :صداقت و عمل گرایی در امور، باور به کار تیمی،  آینده نگری در برنامه های کلان و اجرایی، اساس و بنیان برنامه های میان مدت و بلند مدت آموزش و پرورش شهر تهران است و همه ارکان سازمانی باید برای تحقق این اهداف تلاش کنند.

وی ادامه داد : همگرایی بین عناصر سازمانی بدون ملاحظه کاری ها و توجه به ارکان اصلی برنامه می تواند«جو سازمانی » مطلوب را فراهم کند و از این منظر می توانیم به باز شدن فضای نقد و نقادی و هم چنین فضای گفتمانی موثر سازمانی برسیم.

کمرئی اضافه کرد : نقد منصفانه اگر به معنای بازنمایی آن مواردی است که وجود دارد ، قطعاً باعث رشد و تعالی سازمان در جهت اجرای صحیح برنامه ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  نقد منصفانه مبتنی بر شاخص را استاندارد خواند و تاکید کرد : در نقد صحیح  عملکردها،  اگر مقایسه ای  میان وضعیت فعلی با حالت مطلوب ، ارائه نشود قطعاً به خطا رفته ایم و در این صورت  است که نقادی های خردمندانه  می تواند نیاز آموزش و پرورش امروز باشد.

وی گفت : رویکرد برنامه های شهر تهران ، تلاشی برای افزایش اعتماد عمومی و ارتقای منزلت  و اعتبار معلمان در جامعه است و دراین راه نیازمند حمایت و مشارکت مدیران ، معلمان  ، دانش آموزان و اولیای آنان هستیم.

 

 

کد خبر : ۳۹۲۸۴۹