خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست تخصصی بحران آب در ایران و جهان

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۳۸۷

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از برگزاری نشست تخصصی بحران آب در ایران و جهان در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، تاریخ 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن های همایش برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از برگزاری نشست تخصصی بحران آب در ایران و جهان در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، تاریخ 30 و 31 تیرماه 95 در یکی از سالن های همایش برج میلاد تهران خبر داد و محورهای اصلی این نشست را بررسی ضرورت احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی عنوان کرد.

وی جهانگیر حبیبی؛ معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، محمد علی مصطفوی؛ مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امور مشترکین، هدایت فهمی؛ معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو و عضو هیات علمی دانشگاه صنعت آب و برق را به عنوان اعضای این پنل تخصصی معرفی کرد.

حاج رسولی ها بیان داشت: پیش‌تر تصور می‌شد منابع آب نامحدود است اما امروزه حتی کشورهای پیشرفته محدودیت منابع آبی را درک کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت زیست محیطی آب، آن را کیمیاترین منابع در جهان و اساسی ترین نیازهای فعالیت بشری خواند و افزود: متاسفانه فعالیت های بشری به تنزل کمی و کیفی منابع آب دامن زده است.

این مقام مسئول با ذکر پیش بینی های تکان دهنده، وضعیت منابع آب جهان را مخاطره آمیز و سیاره زمین را با مشکل کمبود آب معرفی کرد.

وی در ادامه به محدودیت منابع آب تحت تاثیر فعالیت های مخرب و استفاده ناکارآمد منابع آب و در کنار آن افزایش جمعیت و افزایش تقاضای آب، اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل، کمبود منابع آب موجب محدودیت زمین‌های کشاورزی شده است، تولید مواد غذایی در دهه های اخیر به شدت مخاطره آمیز شده و کمبود منابع آب به تهدیدی جدی برای حیات بشر تبدیل شده است.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه تغییرات آب و هوایی و کاهش جنگل های باران خیز، کمبود آب را تشدید می کنند، به اثرات جانبی و غیرمستقیم کمبود آب نظیر افزایش فقر و گرسنگی، تخریب اکوسیستم، بیابان زایی، تغییرات آب و هوا و حتی تهدید صلح جهانی اشاره کرد.

 وی ادامه داد: جهان امروز باید با مشارکت جدی دولت ها مردم و بخش خصوصی به دنبال راه حل فوری و اضطراری برای پاسخگویی به بحران آب باشد. وی در ادامه به اهمیت موضوع برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، پرداخت و گفت: در این اجلاس نزدیک به 1800 عضو شورای اسلامی شهرها و شهرداران سراسر کشور، روسای شورای شهر و شهرداران کلان شهرها و تعداد کثیری از صاحبنظران و سرمایه گذاران بین المللی حضور دارند.

حاج رسولی ها ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس راهی برای همکاری بیشتر با مسئولان و مدیران شهری، اعضای شورا اسلامی شهرها و شهرداران در توسعه مدیریت شهری و ارائه راهکارهای تخصصی وکارآمد معضلات بحران آب در ایران باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز