خبرگزاری کار ایران

میرمحمدصادقی:

حقوق بیماران مبتلا به اختلالات روانی رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۲۲۴

مدیر دفتر امور مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی گفت:‌ حقوق بیماران مبتلا به اختلالات روانی به عنوان مظلوم‌ترین افراد جامعه رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی میرمحمدصادقی امروز در نشست خبری اظهار داشت: نگاه تک‌بعدی روانپزشکی به بحث بیماران مبتلا به اختلالات شدید روانی می‌تواند آسیب‌زا باشد و وجود روانشناسان، مشاوران و سایر متخصصان به این حوزه بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه حقوق بیماران مبتلا به اختلالات روانی به عنوان مظلوم‌ترین افراد جامعه رعایت نمی‌شود اظهار کرد: وجود لایحه‌ای که درباره حقوق این افراد بحث می‌کند؛ جای خوشبختی دارد اما باید موارد مرتبط با تخصص‌های مختلف درمان نیز لحاظ شود.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: این لایحه طبیعتاً جامع و کامل نیست و به همین علت اسم آن تغییر کرده و ضروری است سایر متخصصان به آن ورود کنند. 

وی بیان کرد: دفتر مشاوره سازمان بهزیستی تلاش می‌کند؛ چند وجهی بودن امر درمان و کارگروهی در درمان را مدنظر قرار دهد تا بتوانیم از حقوق بیماران مبتلا به اختلالات روانی دفاع کنیم.

مدیر دفتر امور مشاوره و روانشناسی سازمان بهزیستی با بیان اینکه وجود نگاه روانپزشکی در درمان لازم است گفت: نگاه دوستان ما در وزارت بهداشت به گونه‌ای است که گویی نگاه روانپزشکی کافی و مانع است که این موضوع آسیب‌زا و خطرناک است.

وی افزود: بهزیستی تلاش می‌کند؛ پشتیبان سازمان نظام روانشناسی باشد زیرا این سازمان یار استراتژیک بهزیستی بوده و امیدواریم بتوانیم در حوزه ارتقاء سلامت روان با این سازمان همکاری خوبی داشته باشیم.

میرمحمدصادقی با اشاره به اینکه مرکز صدای مشاور استان تهران را با کمک سازمان نظام روانشناسی مدیریت می‌کنیم عنوان کرد: سال گذشته چهارصد میلیون تومان اعتبار جهت ارتقاء صدای مشاور استان تهران از طریق بهزیستی استان به سازمان نظام روانشناختی اختصاص داده شد که این مبلغ هنوز جذب نشده است اما ما این آمادگی را داریم صدای مشاور را با کمک سازمان نظام روانشناختی ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی و همکاری با دوستان نظام روانشناسی برای ما یک استراتژی جدی است و سعی می‌کنیم پروژه‌های مشترکی را با این سازمان انجام دهیم که قطعاً هزینه این همکاری را نیز پرداخت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز