خبرگزاری کار ایران

وظیفه در گفت‌وگو با ایلنا:

گردو‌غبار در دو روز آینده شرق کشور را فرا می‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از وقوع پدیده گرد و غبار درشرق کشور در دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: امروز در دامنه های البرز مرکزی و برخی نقاط شمال شرق رگبار ،رعد و برق و در بخش هایی از مرکز کشور در ارتفاعات یزد و اصفهان بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز بارش باران پراکنده در ارتفاعات شمال غرب، البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب شرق را خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه از روز سه شنبه تا پایان هفته روند افزایش دما در اکثر نقاط کشور وجود دارد، افزود:سواحل دریای عمان از بعدازظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه مواج است و در شرق کشور، در دو روز آینده وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد، همچنین در این روزها پدیده گرد و غبار در استان ها ی ایلام و خوزستان نیز دور از انتظار نیست .

وی گفت:آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با گاهی وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق خواهد بود و برای فردا و پس فردا آسمان صاف و در بعد از ظهر با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود .

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی تصریح کرد: بیشینه دمای تهران در رزوهای دوشنبه ،سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب 35، 37 و 38 درجه و کمینه دمای هوا 25، 26و 26 درجه خواهد بود.

کد خبر : ۳۸۴۸۱۱