خبرگزاری کار ایران

نماینده بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

بوشهر فقط ۲ بیمارستان دارد/ مردم ناچارند برای درمان به شیراز بروند

نماینده بوشهر در شوار ی عالی استان‌ها با ابراز تاسف از اینکه بوشهر فقط ۲ بیمارستان دارد، گفت: این ۲ بیمارستان جوابگوی نیاز بیماران نیست و مردم ناچارند برای درمان به شیراز بروند.

سیدعلی اکبر فاطمی (نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم عدم وجود متخصصن و فوق تخصصن کافی در این استان است که مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و در بیشتر  موارد مردم ناچارند؛ برای درمان به استان شیراز که تا بوشهر 7 ساعت فاصله دارد، مراجعه کنند و هزینه‌های هنگفتی را برای سفر متحمل شوند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت باید طوری عمل کند که بتواند پزشکان در استان‌های مختلف را تامین کند.

 ۲ بیمارستان بوشهر جوابگوی نیاز بیماران نیست

 وی با اشاره به اینکه استان بوشهر تنها دو بیمارستان خلیج فارس و سلمان فارسی را دارد، گفت: بیمارستان خلیج فارس بیشترین حجم بیماران استان را تحت پوشش قرار می دهد و بعد از آن بیمارستان سلمان فارسی، اما این دو بیمارستان جوابگوی نیاز های استان نیستند  و برخی اوقات بیماران تا چد روز معطل هستند و تخت برای پذیرش بیماران در بیمارستان وجود ندارد.  

فاطمی با اشاره به کمبود تخت آی سی یو در استان بوشهر گفت: گاها حتی بیماران با مشکلات قلبی حاد باید تا چند روز در انتظار پاسخ بیمارستان برای پذیرش باشند.

وی از  کمبود متخصص ارتوپدی در بوشهر خبرداد و گفت: متاسفانه متخصص ارتوپدی در بوشهر وجود ندارد و افراد تصادفی و با شکستگی‌های شدید باید به شیراز انتقال پیدا کنند؛ در غیر اینصورت با خطرات جانی مواجه هستند.

فاضلاب سلامت مردم را به خطر انداخته است

نماینده بوشهر در شواری عالی استان‌ها اظهار کرد: مشکل دیگر بوشهر از نظر بهداشتی، فاضلاب است که هنوز هم مسئولان نتوانسته‌اند؛ برنامه و راه‌حل مدونی در این زمینه داشته باشند و فاضلاب به محدوده‌ای بیرون از استان هدایت می‌شود که از نظر محیطی برای مردم منطقه‌ای که فاضلاب به آنجا هدایت شده است. بسیار خطرناک است و سلامت آنها را به خطر انداخته  و نارضایتی‌هایی را نیز برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

استفاده از کودهای شیمیایی غیرمجاز در کاشت گوجه فرنگی

وی از استفاده کودهای شیمیایی غیرمجاز در مزارع کاشت گوجه فرنگی در استان بوشهر خبرداد و گفت: متاسفانه کشاورزان از کودهای غیرمجاز و نامتعارفی استفاده می‌کنند که موجب ایجاد سرطان می‌شود.

کد خبر : ۳۸۱۲۶۲