خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:

استقرار پایه دهم، یکی از موضوعات اصلی آموزش و پرورش در سال ۹۵

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۰۶۴

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۵، استقرار پایه دهم با پیچیدگی‌های خاص، از موضوعات اصلی حوزه آموزش متوسطه است.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در جمع مدیران، روسا و معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش استان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با بیان اینکه در زمان استقرار پایه ششم برای تامین فضا، تجهیزات و معلم با دشواری‌های مواجه بودیم؛ اظهارکرد: همچنین با استقرار پایه به پایه در پایه نهم نیز به دلیل اینکه در دوره متوسطه دوم با مازاد نیرو و در دوره متوسطه اول با کمبود نیرو روبرو بودیم؛ دشواری ما از پایه ششم بیشتر شد چراکه تنوع دروس و معلم داشتیم و آموزش هم با مشکل روبرو بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: با استقرار پایه دهم به دلیل تنوع شاخه، رشته و مدرسه و بحث توسعه متوازن، معلمان تخصصی دوره دوم متوسطه و آماده سازی آنان، تامین مواد آموزشی و کتاب‌های درسی با چالش‌هایی مواجه و برای اول مهر کار بسیار دشواری خواهیم داشت و در ساماندهی نیروی انسانی در ترکیب نیروی انسانی جنسیت، رشته و محل جغرافیایی تدریس، نیز پیچیدگی داریم.

وی با بیان اینکه ظرف چهار سال آینده ۲۰۰ هزار معلم بازنشسته خواهیم داشت؛ گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر در دوره متوسطه مشغول به تدریس هستند که ۷۰ هزار نفر در دوره دوم و بخش عمده از این نیرو‌ها نیز بازنشست می‌شوند و در اول مهر با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

زرافشان افزود: در پروژه مهر ۹۵ به استقرار پایه دهم توجه ویژه‌ای شده و همچنین در دستورالعمل ثبت نام نیز بخش ویژه‌ای به پایه دهم اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توسعه دوره پیش دبستانی، در دستورالعمل ثبت نام و پروژه مهر ۹۵ به حوزه پیش دبستان توجه ویژه‌ای شده است و در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل افزایش پوشش تحصیلی ۱۷ درصدی از ۳۴ درصد به بیش از ۵۱درصد داشته‌ایم و انتظار می‌رود استان کردستان که جزو استان‌ها دو زبانه است؛ به پوشش صد درصدی برسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستورالعمل طرح سنجش سلامت نو آموزان برای ورود دانش آموزان به دوره پیش دبستان و پایه اول، گفت: از سال گذشته برای ورودی پیش دبستان نیز طرح سنجش سلامت اجرا شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز در طول دو سال مورد سنجش قرار گرفتند.

وی مکانیزه کردن سامانه سنجش و اتصال آن به سامانه سناد را از جمله فعالیت‌های این بخش برشمرد که اطلاعات در بین دو سامانه به طور اتوماتیک جا به جا خواهد شد و کار با تسریع بیشتری پیش خواهد رفت.

زرافشان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بعد از استقرار نظام ۶-۳-۳ تعداد کل دانش آموزان دوره متوسطه دوم به سه میلیون نفر برسد؛ گفت: از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در شاخه نظری و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل خواهند شد که این افزایش در شاخه فنی و حرفه‌ای به فضا، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات نیاز دارد و باید توسط مسئولین استان برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز