کد خبر: 368764 A

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بعد از گذشت یک هفته الی یک‌ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانواده‌های آنان تماس گرفته و موارد تخلفات بیمارستان‌ها را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی درباره رسیدگی به پرونده‌های زیرمیزی اعلام کرد: هر گونه دریافتی خارج از صورتحساب بیمارستان در تمام بیمارستان‌های کشور تحت هر عنوان، تخلف است و مردم به جز صندوق بیمارستان و صورتحسابی که بیمارستان صادر می‌کند هیچ پرداخت اضافه‌ای را برای درمان در بیماستان نداشته باشند.

قاِئم مقام وزارت بهداشت در این مورد خاطرنشان کرد: البته آمارها نشان می‌دهد بعد از اجرای طرح تحول سلامت دریافت‌های غیر متعارف کاهش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به پیگیری پرونده‌های بیماران توسط وزارت بهداشت گفت: ما با یک روش علمی، از سوی نهادی خارج از وزارت بهداشت، بعد از گذشت یک هفته الی یک ماه از ترخیص بیمار، به طور سیستماتیک با بیماران و خانواده‌های آنان تماس گرفته و این موارد را پیگیری می‌کنیم.

حریرچی در پایان گفت: بیماران و خانواده آنها نیز اگر با موارد درخواست دریافت مبلغ بیش از موارد قید شده در صورتحساب مواجه شدند می‌توانند مورد تخلف را به سامانه تلفنی 1690 اطلاع دهند تا برخورد قانونی با این موضوع صورت گیرد.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایرج حریرچی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر