خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد؛

ورود 19 هزار معلم جدید به آموزش و پرورش از مهر 95

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۵۵۷

معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال حدود 19 هزار نفر مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین سلیمی جهرمی؛ معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۰ به صورت جدی در مسیر خود با توجه به سند تحول بنیادین گام برداشته و باید از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مولد سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، گفت: در سند تحول بنیادین برای رسیدن به آموزش و پرورش پویا برنامه‌ها و راهکارهایی اعلام شده اما تحول در نیروی انسانی مهم‌ترین ارکان آن است.

معاون مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود معلم شایسته در ابعاد حرفه‌ای و تخصصی یک ضرورت محسوب می‌شود، اظهار کرد: تحول در نیروی انسانی مستلزم برنامه‌ریزی‌های گسترده است که آموزش و پرورش از چند سال پیش با اتکا به سند تحول اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است.

سلیمی‌جهرمی ادامه داد: برای تربیت مربیان فعلی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برنامه‌ریزی می‌کنیم و در بخش معیشت و فرهنگیان هم بحث رتبه‌بندی و سنجش صلاحیت مربیان در دستور کار قرار گرفته است که فاز نخست آن سال گذشته اجرا شد و فازهای بعدی برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ در حال اجرایی شدن است که البته روند آن ارتباط مستقیم با شرایط اقتصادی کشور دارد.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای نظام سنجش صلاحیت و بهسازی معلمان خبر داد و گفت: امروز مساله تکریم و بزرگداشت مقام معلم تنها برای خود معلم نیست بلکه در نهایت بهره اصلی از این تکریم به خود جامعه برمی‌گردد تکریم هم هدف و هم روش و وسیله تربیت است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره آمار ورودی جدید به آموزش و پرورش از مهر ۹۵ توضیح داد و گفت: امسال بخشی از فارغ‌التحصیلان از دانشگاه فرهنگیان به ویژه برای مقطع ابتدایی که تعداد آنها حدود ۱۳ هزار نفر است و وارد مدارس خواهند شد و از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۵۰۰۰ نفر به سیستم اضافه می‌شوند.

سلیمی جهرمی اضافه کرد: همچنین بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای را خواهیم داشت که می‌توان گفت حدود 19 هزار نفر مهر امسال وارد مدارس کشور خواهند شد.

سلیمی جهرمی در ادامه از مذاکره برای جذب نیروی جدید  و استخدام در وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز