خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس اینترپل ناجا:

خاوری ردیابی و شناسایی شده است/ آمادگی ایران برای اعزام پلیس به کانادا

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۹۷۰

رییس پلیس اینترپل ناجا درباره آخرین وضعیت پرونده خاوری توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود رضوانی در نشست خبری که هم اکنون در حال برگزاری است، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی در دولت نهم و دهم، اظهار داشت: با پیگیری‌های پلیس بین الملل ناجا سرانجام برای خاوری اعلان قرمز از سوی پلیس بین‌الملل صادر شد. پلیس کانادا ابتدا اعلام کرده بود که اطلاعاتی از محل زندگی خاوری ندارد، اما ما اطلاعات محل زندگی، خودرو و ... را به پلیس کانادا دادیم و در نهایت پذیرفتند که خاوری در این کشور است.

رضوانی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر خاوری شناسایی و ردیابی شده است، خاطرنشان کرد: به ما گفته‌اند که دیگر باید از طریق قضایی و دیپلماتیک پیگیر این موضوع بود.

رییس اینترپل ناجا در پاسخ به این سوال که آیا وظیفه پلیس در این زمینه به پایان رسیده یا خیر، اظهار داشت: وظیفه پلیس در این باره تمام نشده اما مسیر درست در این پرونده طی شده است. در حال حاضر پیگیری‌ها از اینترپل اوتاوا ادامه دارد و پلیس ایران آمادگی اعزام تیم پلیسی به کشور کانادا را نیز دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا تغییر رویه دولت کانادا نسبت به ایران می‌تواند در این پرونده موثر باشد یا خیر، تصریح کرد: امیدواریم در شرایط جدید رویکرد واقع‌بینانه‌ای به این موضوع ایجاد شود.

رییس اینترپل ناجا  همچنین درباره پرونده زنی که گفته می‌شود از مدیران صدا و سیما بوده و به مسقط درخواست پناهندگی کرده است، خاطرنشان کرد:: دراین باره به ما چیزی اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز