خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی پذیرش دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در دو، سه سال اخیر دانشگاه آزاد اقدام به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها کرده است، گفت: در بهمن ماه امسال بیش از مهرماه در رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری دانشجو خواهیم داشت.

حمید میرزاده (رئیس دانشگاه آزاد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تاثیر و سهم دانشگاه آزاد در توسعه علمی و فناوری کشور اظهار داشت: دانشگاه آزاد حدود ۳۰ درصد پژوهش کشور و ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را در اختیار دارد.

رییس دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که ۵۶ درصد آموزش عالی در حوزه تسهیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) متعلق به دانشگاه آزاد است، خاطرنشان کرد:  دانشگاه آزاد موتور پیشران توسعه علمی و رشد شتاب علمی کشور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است.

میرزاده با اشاره به اینکه در دو، سه سال اخیر دانشگاه آزاد اقدام به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها کرده است، تصریح کرد: به طوری که در بهمن ماه امسال بیش از مهرماه در رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری دانشجو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه هم اکنون تجهیزات و استاد کافی در اختیار هست، این توانایی را داریم که در توسعه تحصیلات تکمیلی میزان مشارکت خود را در آموزش عالی به ۶۰ درصد برسانیم.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه افزایش پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی به توسعه علمی و فناوری کشور کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی درس می‌خوانند که بنا داریم تا پایان سال ۹۴ به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

به گفته رییس دانشگاه آزاد هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ دانشجو در دانشگاه‌ آزاد تحصیل می‌کنند.

کد خبر : ۳۳۵۵۴۸