خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در مصلی بزرگ تهران

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۸۴۴

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و همایش شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با سه هزار و 500 نقطه ایران و جهان، امروز جمعه (دوم محرم سال 1437)در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود و در این مراسم،مادران نوزادان شیرخوار خود را با پوشاندن لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی بندهای 'یا ابوالفضل العباس' و ' یا صاحب الزمان (عج)' در این اجتماع بزرگ حاضر می کنند.

مادران و شیر خوارگان حسینی در این آیین عزاداری با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر (ع)طفل شش ماهه حاضر در کربلا ،اعلام می کنند آموزه های قیام کربلا و درس بزرگ آن و همچنین پیام آن که سوی زینب کبری (س) ماندگار شد را از همان کودکی و شیر خوارگی در رگ پی و وجود کودکان خود ماندگار خواهند کرد و به جهانیان می گویند شیعه با تمام توان ،جان ،مال و فرزندانش از اسلام دفاع خواهد کرد.

امسال نیز درب های مصلی بزرگ تهران از ساعت اولیه صبح بر روی مادران عزادار حسینی به همراه کودکان و شیرخوارگان حسینی گشوده شده است و از ساعت 8 و 30 دقیقه نیز این آیین آغاز شد.

معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند مظلومیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا است و هدف مادران همراه با نوزادان شان در این مراسم آگاهی بخشی به جهان در این زمینه بوده است.

این آیین جهانی از 12 سال پیش تاکنون در نزدیک به 40 کشور جهان در چنین روزی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز