خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا؛

چه تعداد از فرزندان شهدا و جانبازان بدون آزمون در آموزش پرورش جذب می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۷۷۶

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه جذب فرزندان شهدا و جانبازان در این وزارتخانه توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدحسین کفراشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: طبق ماده 21 قانون جامع ایثارگری 25 درصد از خانواده‌های شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان 25 درصد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه دارند که از سهمیه 5 هزار نفری آموزش و پرورش، 1250 نفر از اینها بدون آزمون جذب می‌شوند.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس بخش دیگری از ماده 21 قانون جامع ایثارگری، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگانی که حداقل 6 ماه به بالا در جبهه حضور داشتند، 5 درصد سهمیه دارند و این افراد باید در آزمون شرکت کنند که با جمع این 5 درصد در مجموع 1750 نفر از فرزندان جانبازان و شهدا در آموزش پرورش جذب می‌شوند.

کفراشی اضافه کرد: 25 درصدی که بدون آزمون پذیرفته خواهند شد، گزینش‌های عمومی دارند که این گزینش همزمان با گزینش سایر پذیرفته‌شدگان در آزمون صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه این 25 درصد از طریق بنیاد شهید به ما معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید به امور ایثارگران منطقه خود مراجعه کنند و بنیاد شهید از طریق واحد اشتغال این افراد را به اداره کل امور اداری آموزش و پرورش معرفی می‌کند.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه افراد متقاضی باید حداقل دارای مدرک فوق دیپلم باشند، گفت: آموزش و پرورش اگر بخواهد فوق دیپلم پذیرش داشته باشد، برای هنرستان‌ها و استادکاری به کار گرفته خواهند شد.

کفراشی تصریح کرد: هفته آینده با اداره کل امور ادارای آموزش و پرورش و مسئول اشتغال بنیاد شهید درباره نحوه اجرا جلسه خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز