خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

خانواده‌های مستاصل را تحت پوشش قرار می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۷۷۸

فرماندار تهران گفت: اگر خانواده مستاصلی می‌شناسید که هیچ نان‌آوری ندارند، به ما معرفی کنید و ما آنها را نه از دریچه کمیته امداد یا بهزیستی بلکه از دریچه خودمان تحت پوشش قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران در نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های استان تهران که صبح امروز در فرمانداری تهران برگزار شد؛ ضمن تبریک به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این پیروزی پاداش شهدای ما بود که در این ماه مبارک نصیب مردم کرد و جای تبریک دارد؛  ایرانی که یک روزی از کمترین استقلال هم برخوردار نبود، امروز از این استقلال به بهترین شکل برخوردار شده است.

وی افزود: با وجود انقلاب اسلامی و داشتن مردمی که زیر بار زور نرفتند و هیچ زمانی روحیه استکباری نداشتند و ندارند، در بین 190 کشور ما دارای استقلال هستیم و کشوری بعد از ما وجود ندارد که این استقلال را به این شکل برخوردار باشد و این برای ما یک سرمایه عظیم محسوب می‌شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه باید برای توسعه بخش‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی مخصوصاً در بخش بانوان ما که بیش از نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، ضرورت دارد.

فرهادی اضافه کرد: در بخش بانوان، ایران خیلی کم توانسته است، جا بیندازد که یک مادر ایرانی چه خصوصیاتی دارد، گرچه نسل انقلاب معرف همین مادران است. این افراد در زمینه به وجود آمدن انقلاب ما اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه ما در بخش زنان مطلقه، زنان کارتن‌خواب و در مجموع زنان آسیب‌پذیر دچار مشکل هستیم و باید در این زمینه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت دهیم، گفت: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که نسل به نسل آن انسان‌های قوی و شجاع تربیت شوند و اگر نسل‌های ما نسل‌های ضعیف، بی‌بندو بار، خوشگذران و بدون توجه به هم‌نوع و اصل اسلام تربیت شوند، معلوم نیست که در سال‌های بعد چه بلایی به سر کشور خواهد آمد.

فرهادی با اشاره به اینکه امروز در بحث باروری جامعه (تولید نسل) با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: جمعیت کشور در سال 1415 رو به کاهش خواهد رفت و تا 51 میلیون نفر هم خواهیم رسید که این موضوع دو فاجعه کاهش جمعیت و پیر شدن جمعیت را برای ما به ارمغان خواهد داشت.

فرهادی ادامه داد: امروز یک میلیون و دویست هزار زاد و ولد و 450 هزار مرگ و میر در ایران رخ می‌دهد و هر سال آمار زاد و ولد، کاهش و آمار مرگ و میر افزایش می‌یابد و تا سال 1409 آمار و مرگ و میر و زاد و ولد ما در کشور یکسان خواهد شد که این یک هشدار است.

وی به شرایط سخت زنان مطلقه در جامعه اشاره کرد و گفت: در تهران زنان مطلقه‌ای وجود دارد که زندگی‌شان به سختی در حال اداره شدن است و ما خانواده‌های بدسرپرست و سالمندانی که کسی را برای نگهداری‌شان ندارند، در کشور زیاد داریم.

فرماندار تهران خطاب به مشاوران بانوان فرمانداری‌های تهران گفت: اگر خانواده مستاصلی می‌شناسید که هیچ نان‌آوری ندارند، به ما معرفی کنید و ما آنها را نه از دریچه کمیته امداد یا بهزیستی بلکه از دریچه خودمان تحت پوشش می‌بریم.

فرهادی اضافه کرد: به محض معرفی شدن این خانواده‌ها ما ظرف یک هفته بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و حداقل ملزومات زندگی از جمله خورد و خوراک و پوشاک را برای آنها فراهم خواهیم کرد و تا جایی این کار را ادامه می‌دهیم که این خانواده‌ها دستشان به جایی بند شود و خودشان از عهده اداره کردن زندگی بربیایند. بنابراین هر تعداد خانواده مستاصلی که می‌شناسید به ما معرفی کنید و هیچ محدودیتی در تعداد خانواده‌های معرفی شده وجود ندارد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد؛ خانواده‌هایی که از نظر رفاهی در طبقات بالای جامعه قرار دارند در تربیت نسل آینده کوتاهی می‌کنند، در حالی که  ما باید به گونه‌ای شرایط را مهیا کنیم که نسل شیعه و امام حسینی تربیت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز