خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران بازداشت شد

«علی اکبر باغانی»، نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران روز گذشته (دوشنبه ۴ خرداد) پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شده است.

«محمدرضا نیک‌نژاد»، عضو کانون صنفی معلمان ایران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: آقای باغانی، بار اول در سال ۸۵ پس از برخورد با تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس بازداشت شده بود. او در پی این بازداشت به اتهام تشویش اذهان عمومی و تحریک به تجمع به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد، اما این حکم به مدت ۴ سال تعلیق شد.

او افزود: نزدیک به ۶ ماه به پایان دوره ۴ ساله تعلیق حکم آقای باغانی فرصت باقی مانده بود که در هفته معلم سال ۸۹ پرونده جدیدی برای او تشکیل شد. این بار آقای باغانی در پی بیانیه‌ای که‌‌ همان زمان صادر شد، به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام و تحریک به تجمع بازداشت شد و در دادگاه به تحمل یک سال حبس و ۲ سال تبعید به زابل محکوم شد.

نیک‌نژاد تصریح کرد: قوه قضاییه این حکم را تاکنون اجرا نکرده بود تا اینکه دیروز آقای باغانی به دادسرای اوین احضار شد و از همانجا برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل شد.

این فعال صنفی معلمان در ادامه بیان کرد: بیم آن می‌رود که قاضی جنس هر دو حکم صادره علیه آقای باغانی را یکسان تشخیص دهد و این فعال صنفی معلمان در پی تجمیع احکام به مدت ۶ سال زندانی شود.

او گفت: دستگاه قضا ابتدا آقای هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان را بازداشت کرد و حالا آقای باغانی را بازداشت کرده است، آن هم در شرایطی که در ماه گذشته مقامات عالی رتبه نظام از رهبری تا رئیس جمهور و رئیس مجلس اعتراضات صنفی معلمان را به رسمیت شناخته‌اند.

نیک‌نژاد در عین حال افزود: این بازداشت‌ها به شائبه رفتار دو گانه مسئولان در برخورد با معلمان دامن زده است، به گونه‌ای که از یکسو بر رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان تاکید می‌کنند و از سوی دیگر آن‌ها را زندانی می‌کنند.

عضو کانون صنفی معلمان ایران در پایان گفت: از طرفی این اقدامات دستگاه قضا در سکوت کامل دولت صورت می‌گیرد و این موضوع به اعتماد بین بدنه معلمان و دولت ضربه‌های جدی می‌زند.

کد خبر : ۲۷۹۸۰۶