خبرگزاری کار ایران

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

متقاضیان خرید سربازی از فردا پیامک وضعیت خود را دریافت می‌کنند/ افراد مشمول طرح هرچه سریع‌تر وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۹۱۳

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در تشریح نحوه ارسال پیامک به متقاضیان پرداخت جریمه ریالی سربازی گفت: از صبح فردا پانزدهم اردیبهشت ارسال پیامک به متقاضیان خرید سربازی آغاز شده و در تلاش هستیم تا طی یکی دو ماه این مراحل را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ابراهیم کریمی در نشست خبری خود در مورد خرید خدمت سربازی گفت: بحث جریمه مشمولان ۸ سال غیبت و بیشتر، از سوی مجلس مورد تصویب قرار گرفت و در لایحه بودجه سال ۹۴ نیز پیش‌بینی شد.

وی افزود: طبق قانون آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال ۹۴ به مدت ۸ سال و بیشتر از خدمت سربازی غیبت داشته‌اند، می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

سردار کریمی گفت: پیش ثبت نام از متقاضیان از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و تا پایان روز کاری سال ۹۳ ادامه داشت. پس از آن همزمان با آغاز سال ۹۴ ما منتظر مصوبه مجلس بودیم که از اواخر فروردین‌ماه کار را آغاز کرده و پرونده متقاضیان را از دفا‌تر پلیس +۱۰ کشور دریافت کردیم.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه ۲۸۸ هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند، گفت: از صبح فردا پانزدهم اردیبهشت‌ماه پروسه ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شده و در تلاش هستیم ظرف دو ماه آینده این مراحل را به پایان برسانیم.

سردار کریمی درباره اینکه محتوای این پیامک‌ها چیست و برحسب چه اولویتی به متقاضیان ارسال می‌شود، گفت: پیامک ارسال شده از سامانه ۱۱۰۰ خواهد بود و برای همه افرادی که ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: افرادی که واجد شرایط جریمه نیستند اگر اعتراض داشته باشند می‌توانند به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مبنای محاسبات خود را دریافت کنند.

وی درباره روند اقداماتی که افراد مشمول طرح باید انجام دهند کفت: گروه دوم یعنی کسانی‌که براساس بررسی واجد جریمه شده‌اند باید ظرف یک هفته به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و برگه مبنای محاسبات خودرا دریافت کرده و پس از تایید صحت اطلاعات مبلغ تعیین شده خود را از طریق شناسه پرداخت تعیین شده در یکی از بانک‌ها عامل پرداخت کنند. این رقم مستقیم به خزانه واریز خواهد شد.

سردار کریمی افزود: مشمولان پرداخت جریمه لازم است با اصل فیش پرداخت، تعهدنامه محضری تایید اطلاعات، برگه تایید اطلاعات و مبلغ تعیین شده برای صدور کارت معافیت به پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا پروسه صدور کارتشان تا کمتر از زمان ۱۰ روز انجام شود.

وی درباره عدم دریافت پیامک از سوی مخاطبان نیز گفت: این موضوع را نیز مدنظر قرار خواهیم داد و طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پروسه بررسی اطلاعات افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود اما ممکن است برخی افراد اطلاعات درستی ارایه نکرده و یا مدارکشان نقص داشته باشد از این رو ممکن است بررسی اعتبار برخی از مدارک با تاخیر مواجه شود.

سردار کریمی تاکید کرد: فردی که مشمول پرداخت جریمه شده باید در مدت زمان تعیین شده اقدامات لازم را برای پرداخت این مبلغ انجام دهد از این رو افراد باید آمادگی مالی برای این موضوع را داشته باشند در صورتی که فردی مبلغ جریمه‌اش را در زمان اعلام شده پرداخت نکند مبنا بر این قرار می‌گیرد که فرد منصرف شده و باید پروسه سربازی را انجام دهد و هر اقدامی که برای مشمولان غایب انجام می‌شود برای این افراد هم لازم الاجرا خواهد بود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره افراد متقاضی خرید سربازی که به هر دلیلی تحصیل‌شان متوقف شده است گفت: اگر افراد تحصیل را‌‌ رها کرده‌اند در ثبت نام اولیه خود باید این موضوع را تعیین و تکلیف کنند اگر مدت زمان تحصیل منجر به دریافت مدرک تحصیلی شود مبنا از زمان دریافت مدرک تحصیلی است در غیر این صورت زمان تاخیر آن‌ها برای انجام خدمت سربازی از دیپلم محاسبه می‌شود.

وی درباره اعلام زمان مجدد برای ثبت نام خرید سربازی گفت: در تلاش هستیم تا در نیمه اول امسال مهلت مجددی برای ثبت نام به افراد بدهیم.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: اجرای این قانون تنها امسال انجام می‌شود و مشمولان غایب که درخواست خرید سربازی دارند باید در اسرع وقت برای ثبت نام اقدام کنند.

سردار کریمی درباره تایید مدارک دانشگاهی خارج ازکشور گفت: با سه وزارتخانه علوم، بهداشت و خارجه برای تایید مدارک تحصیلی در ارتباط هستیم و افرادی که درخارج از کشور تحصیل می‌کنند می‌توانند با مراجعه به کنسولگری ایران در آن کشور مراحل تایید تعهدنامه خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده افراد لازم است واجدین شرایط برای دریافت کد شناسه واریز خود به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و پیامک زمان حضور آن‌ها از طریق سامانه ۱۱۰۰ خواهدبود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مدارک پیش از پنج هزار نفر مورد رسیدگی قرار گرفته گفت: افراد باید در مدت زمان اعلام شده پول تعیین شده را به خزانه واریزکنند و این فرصت به این دلیل در نظر گرفته شده که افراد متزلزل نشود و ظرف۱۰ روز وضعیت خود را تعیین و تکلیف کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: پرداخت جریمه مشمولان غایب به هیچ عنوان قسطی انجام نمی‌شود و کاملا نقدی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز