خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی(ره) در سلماس برگزار شد

مجلس ترحیم آیت‌الله اکبر هاشمی(ره) عصر امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سلماس، فرماندار سلماس در مراسن ترحیم آیت‌الله هاشمی(ره) که در مسجد حاج‌ امین‌الاسلام این شهرستان برگزار شد، گفت: این بزرگمرد انقلاب در کسوت رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده و دوران دفاع مقدس سال‌ها به عنوان جانشین فرمانده کل قوا خدمت کرده‌اند.

مسعود حاجی علیلو با اشاره به اینکه فعالیت‌های این مرد بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود، افزود: ایشان مورد اعتماد امام راحل و رهبری بود و زمانی که امام(ره) در ایران نبود-قبل از انقلاب اسلامی-مجاهدت زیادی از سوی ایشان به ثمر رسید.

به گفته فرماندار سلماس، آیت‌الله هاشمی سیاستمدار برجسته‌ای بود که کار خود را به خوبی می‌دانست و همواره مصلحت نظام را بر همه چیز ترجیح می‌داد. این عالم بزرگ به هیچ‌کس اجازه نمی‌داد با تندروی و افراط، مصلحت‌ها را فراموش کند.

در این مجلس که از سوی امام جمعه، فرماندار، جامعه روحانیت و اتحادیه‌های صنفی این شهرستان ترتیب داده شده بود، مردم شیعه و سنی سلماس با ذکر فاتحه و قرائت قرآن یاد و خاطره این یار دیرین امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی‌ماه پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش بر اثر بروز عارضه قلبی در سن 82 سالگی در گذشت.

کد خبر : ۴۴۷۱۶۱