کد خبر: 207236 A

معاون فنی عمرانی شهرداری ارومیه:

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه از پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۰ درصدی فاز اول پروژه ملی تقاطع غیرهمسطح ابوذر در امتداد بزرگراه شهید کلانتری خبر داد.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه از پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۸۰ درصدی فاز اول پروژه ملی تقاطع غیرهمسطح ابوذر در امتداد بزرگراه شهید کلانتری خبر داد.

ابراهیم صفری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح در شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌ها یکی از راه‌های کاهش گره‌های ترافیکی و بهبود وضعیت حمل و نقلی است، افزود: تقاطع غیر همسطح ابوذر در بهمن ۹۲ به صورت غیر رسمی از طرف شهرداری تحویل گرفته شد که این پروژه در هفته دولت ۹۳ به بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه با اعلام اینکه فاز اول تقاطع غیر همسطح ابوذر بزودی و فاز دوم نیز تا اواسط فصل پاییز سال جاری آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود، ‌ ادامه داد: ‌ فاز نخست تقاطع غیرهمسطح ابوذر ارومیه شامل روگذر خیابان ابوذر به سمت کمربندی ارومیه - تبریز است.

صفری با بیان اینکه فاز دوم این طرح شامل رمپ‌های حاشیه‌ای بوده که تا اواسط پاییز امسال اجرایی و پروژه تقاطع غیر همسطح ابوذر ارومیه در امتداد آزادراه تبریز - ارومیه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: ‌ تقاطع ۳ سطحی ابوذر در تقاطع ابوذر در بزرگراه خاتم الانبیاء، ورودی و خروجی شرق ارومیه، بعنوان بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح آذربایجان غربی و یکی از پروژه‌های فاخر راهسازی استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص تقاطع غیر همسطح سرو در محل تلاقی کمربند اصلی شهر با یکی از ورودی‌های اصلی شهر از طرف شهر سرو، اظهار داشت: تعداد حرکت‌های ترافیکی این طرح ۱۶ حرکت بوده که در هفته دولت امسال، پیشرفت فیزیکی این پروژه نزدیک به ۴۰ درصد و برای اتمام پروژه برآورد هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه با بیان اینکه احداثزیرگذر مدرس نیز با جابه‌جایی تاسیسات اطراف تقاطع وارد فاز اجرایی شده و تا پایان سال جاری نیز آماده افتتاح و بهره برداری شده و بار ترافیکی را کاهش می‌دهد، افزود: ‌ ۲ هزار میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی محور خیابان سربازان گمنام و تقاطع مخابرات تخصیص یافته است.

صفری با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه شامل احداثتونل از خیابان شهدای گمنام به سمت خیابان مولوی می‌شود، گفت: تقاطع غیر همسطح آذربایجان و زیرگذرهای کمربندی خاتم الانبیا، آتش نشانی البرز، دیوار حائل شیخ تپه، خطوط پر سرعت اتوبوس، پل‌های عابر پیاده، بهسازی بلوار آزادی، پارک دانشجو، فدک، کارگران، طلائیه و پارک‌های محله‌ای، میادین ولایت فقیه، دفاع مقدس، کسری، بهداری و… جز طرح‌های در دست مطالعه و مصوب جهت اجرا طی امسال هستند.

وی از برنامه ریزی برای احداث۱۷ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر برای تکمیل رینگ دوم کمربندی خبر داد و با بیان اینکه ارومیه با تکمیل مجموع طرح واحد رینگ‌ها و کریدور‌ها چند هسته‌ای می‌شود، عنوان کرد: هم اکنون احداثتقاطع‌های غیرهمسطح واقع در رینگ دوم کمربندی ارومیه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه با اشاره به اینکه رینگ یا کمربندی میانی ارومیه به طول ۲۳ کیلومتر یوده که ۸.۵ کیلومتر آن در پوسته عرضی ۸۵ متر و ۱۴.۵ کیلومتر در پوسته عرضی ۶۴ متر طراحی شده، اعلام کرد: این رینگ شامل آزاد راه خاتم النبیا، بزرگراه والفجر، امامت، امام علی، پلهای شهید بهشتی، مادر، باهنر، مدرس، بزرگراه شهید رجایی و بلوار دانشگاه و تلاقی آن با آزاد راه سرو می‌شود.

صفری با بیان اینکه رینگ اول شهر ارومیه در محدوده مرکزی شهر به طول حدود ۶ هزار متر و در پوسته عرضی ۲۰ متر است، اعلام کرد: این رینگ شامل خیابان‌های مدنی ۱و ۲ و ۳، مطهری، منتظری، باکری، کاشانی، امینی بوده که ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در این خیابان‌ها در دست مطالعه است.

وی مجموع طرح رینگ‌ها و کریدورهای شهر ارومیه را به طول ۱۶۲ کیلومتر اعلام و با بیان اینکه این طرح واحد مجموعه رینگ‌ها و کریدور‌ها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین شهر‌های پیشرفته جهان است، ادامه داد: مجموع رینگ‌ها و کریدورهای شهر ارومیه به عنوان یک طرح واحد در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ارومیه بر روی مقاصد چند اهدافی استوار بوده که سفری پیوسته و بدون توقف یا روان سازی ترافیک هدف اصلی است.

.

ارومیه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر