کد خبر: 219155 A

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز:

شهرداری تبریز، موفق به کسب مقام دوم دستگاه پر مخاطب در حوزه اوقات فراغت شد

بر اساس بررسی و ارزیابی دبیر خانه ستاد ساماندهی امور جوانان، شهرداری تبریز موفق به کسب مقام دوم دستگاه پر مخاطب در حوزه اوقات فراغت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اعلام این مطلب گفت: شهرداری تبریز در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در تابستان امسال برنامه‌های متنوعی را اجرا کرد که بالغ بر ۹۵ عنوان برنامه تجمعی ازجمله همایش‌ها، برنامه‌های مذهبی، جشن‌های شهروندی، برگزاری مسابقات، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری اردوهای تفریحی و گردشگری و ویِژه برنامه‌های تفریحی و سرگرمی و آموزشی است که با شرکت ۵۴۷ هزار نفر از شهروندان در سطح شهر با هدف گذاری مشخص ویژه خانواده‌ها وگروه‌های سنی مختلف در مراکز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز به اجرا درآمدند.

حجت الاسلام احمد حمیدی تصریح کرد: با برگزاری ۲۵۰ کارگاه و کلاس آموزشی در ۹۸ موضوع مختلف ۱۲۰هزار شهروند تبریزی در گروه‌های سنی مختلف، از آموزش‌های شهروندی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی، قرآنی، روان‌شناسی ومشاوره، بهداشت و سلامت، کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در کتابخانه‌ها، فرهنگسرا‌ها، مدارس، مساجد و خانه‌های سلامت برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری حدود ۹۰ برنامه در ۳۲ کتابخانه و قرائت‌خانه از دیگر اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان است که در طول تابستان حدود ۱۰۰ هزار تن از شهروندان، از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه رویکرد این معاونت ایجاد نشاط معنوی، الگوی تفریح سالم و آموزش فراگیر شهروندان درحوزه شهروندی و شهرنشینی است، تاکید کرد: نگرش شهرداری به موضوع اوقات فراغت، متفاوت از سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. این رویکرد، بدون اینکه محدود به جوانان و نوجوانان باشد؛ آحاد شهروندان را در بر می‌گیرد.

حمیدی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال گذشته از افزایش مطلوبی برخوردار است، افزود: شهرداری تبریز در سال جاری به‌صورت جدی به موضوع مهم غنی سازی اوقات فراغت ورود کرده و در نقطه به نقطه شهر برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا نمود تا شهروندان از اوقات فراغت خود بیشترین بهره را ببرند.

وی اضافه کرد: با ثبت مشخصات مخاطبان برنامه‌های شهروندی در طول تابستان، ارتباط شهرداری تبریز با این عزیزان در قالب برنامه‌های علمی، فرهنگی هنری شهرداری، استمرار خواهد داشت.

اوقات فراغت برنامه های فرهنگی جوانان و نوجوانان خانواده شهرداری شهرنشینی فرهنگی و اجتماعی فرهنگی هنری گردشگری معاون فرهنگی و اجتماعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر