خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد:

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۴۲

رئیس دانشگاه یاسوج از افزایش 2 برابری بودجه پژوهشی و امور پژوهشی این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " محمودرضا رحیمی " در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران و دانشگاهیان برتر استان که در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج و با حضور استاندار ومدیران استانی برگزار شد، گفت: بودجه عمرانی این دانشگاه برای سال آینده 24 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه پژوهش در دانشگاه یاسوج انجام شده است، بیان کرد: یکی از این کارها آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج با شش هزار متر مربع بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این پروژه عملا چند ماه تعطیل شده بود که دوباره با واگذاری به پیمانکار از دو ماه پیش فعال شده است.

رحیمی به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهای خوب و ارزشمند که با حمایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد انجام شده افزایش بودجه عمرانی این دانشگاه است که در سال 96 به 24 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این دانشگاه را دانشکده منابع طبیعی عنوان و بیان کرد: در سال آینده بهره‌برداری از این دانشکده را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه یاسوج افزایش هر ساله بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه یاسوج را یکی از موفقیت‌ها در حوزه پژوهش ذکر و اظهارداشت: در سال 93 این بودجه هفت درصد بود که در سال 94 به رقم 9.5 درصد رسید و در سال جاری به 13.4 درصد رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه 40 درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه یاسوج صرف کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌شود، تاکید کرد: این درآمدها خرج زیرساخت‌های پژوهشی در استان می‌شود.

وی با اشاره به عزم دانشگاه یاسوج در حوزه پژوهش و تحقیق و تحول در این حوزه اضافه کرد: در یک سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه پژوهش داشته ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج هم در این مراسم به وجود دو مشکل اساسی بر سر راه برگزاری هفته پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

هجیر کریمی گفت: در هفته پژوهش و برای اجرای برنامه‌های این هفته همواره با دو مشکل اساسی یکی موضوع اعتبارات مصوب و دیگری بحث فضای برگزاری نمایشگاه روبرو بوده‌ایم که امیدواریم مسؤولان استانی این دو مشکل را از سر راه حوزه پژوهش بردارند.

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

وی افزود: هفته پژوهش هر ساله در سطح کشور و استان برگزار می‌شود که در استان از تاریخ 14 تا 18 آذر است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: هر ساله این هفته را در قالب ستاد استانی به ریاست استاندار و با راه‌اندازی سه کمیته علمی، اجرایی و تبلیغات و مستندسازی برگزار می‌‌کنیم که جشنواره‌هایی در کنار آن برگزار می‌شود.

دبیر علمی ستاد هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ‌سازی در هفته پژوهش یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود و تلاش می‌شود تا این فرهنگ را در استان بیش از گذشته جا بیندازیم.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ارائه فعالیت‌های پژوهشی را در قالب کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی داریم افزود: برگزاری سمینارهای تخصصی و و تعامل پژوهشی میان اقشار جامعه و دانشگاه از دیگر دستاوردهای این هفته است.

معاون دانشگاه یاسوج به بخشی دیگر از دستاوردهای هفته پژوهش در استان اشاره کرد و گفت: تولیدات فن‌آورانه ما در استان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

*** استاندار: تولید محتوای فناورانه درآمدزایی را به دنبال دارد/ تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تولید محتوای فن‌آورانه می‌توان به درآمدزایی در استان کمک کرد.

" سید موسی خادمی " در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتراستان که در دانشگاه یاسوج برگزار شد افزود: نقش دانش در اقتصاد و تولید برجسته است.

 وی با بیان اینکه جوانان استان می توانند از اینترنت و پهنای باند برای کسب درآمد استفاده کنند، اظهار داشت: با تولید محتوای فن‌آورانه می‌توان به درآمدزایی در استان کمک کرد.

وی افزود: دانش‌بنیان شدن تولیدات در کشور نسبت به گذشته بسیار ملموس شده و امروزه شاهد هستیم که شرکت‌های دانش بنیان در کشور به تعداد زیادی راه‌اندازی شده و نسبت به چند سال قبل این وضعیت بسیار بهتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این حوزه نیازی به زیرساخت‌ ندارد و استان ما هم به مانند سایر استان‌های دیگر می‌تواند در حوزه دانش‌بنیان کردن فناوری اقدام کند.

خادمی افزود: اینجا دیگر نیازی به راه و جاده و برق و سایر تأسیسات ندارد بلکه با مغز انسانها سر و کار دارد تا بتواند با تفکر و تحقیق و پژوهش زمینه فعالیت را ایجاد کند.

وی ادامه داد: بدون اینکه زیرساخت چندانی لازم باشد دو تا سه جوان می‌توانند یک شرکت دانش‌بنیان تشکیل دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رئیس‌جمهور نیز برای این که ملزومات این کار ایجاد شود قول داد تا در خصوص راه‌اندازی پارک علم و فناوری به ما کمک کند و استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص ویژه مدنظر دولت تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور قرار گرفت.

خادمی با بیان اینکه در این حوزه دلیلی برای عقب‌ماندگی استان ما وجود ندارد، تاکید کرد: دولت همه ملزومات از جمله اینترنت پرسرعت و پهنای باند را در استان فراهم کرده اما متأسفانه هنوز جوانان ما نمی‌توانند با تولید محتوا با استفاده از این ظرفیت‌ها پول در آورند و درآمدزایی برای خود داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه موبایل‌های ما تنها به مانند قلکی شده که هر روز باید تنها پول از جیب ما کشیده شده و به داخل آن ریخته شود و کار دیگری با آن‌ها انجام نمی‌شود.

در پایان این مراسم از پژوهشگران و فن آوران برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.

دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه برتر استان، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان مرکز تحقیقاتی برتر، آموزشکده فنی برادران یاسوج به عنوان سازمان برتر استان و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این آئین از مهراورنگ قائدی به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان، سید سجاد خرم‌روز از دانشگاه علوم پزشکی، رحمت‌الله کریمی‌زاده پژوهشگر برتر مراکز تحقیقاتی، امیر ظفرمند پژوهشگر برتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، علیرضا ظفرمند، دکتر هجیر کریمی، حسین ماری اریاد،دکتر مرتضی منتظر ظهوری، سید داود موسویان از جهاددانشگاهی دبیر کمیته اطلاع رسانی، عباس ظریفی دبیر کمیته اجرایی و نمایشگاه نیز تجلیل شد.

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

رشد دوبرابری بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج در سال 95

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز