خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران شهرداری لوشان/مسئولان شهری: باید کسب درآمد کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۱۰

حدود ۷۰ کارگر شهرداری لوشان می‌گویند: جدا از به تاخیر افتادن مطالبات مزدی برای سه ماه، حدود ۲ ماه است حق بیمه ما به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران مجموعه‌های شهرداری لوشان در تماس با ایلنا از دست‌کم سه ماه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران که در سازمان‌هایی همانند آتش نشانی، فضای سبز و خدماتی و اداری شهرداری لوشان کار می‌کنند، مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

این کارگران که زیرنظر مستقیم شهرداری لوشان مشغول به کار هستند، می‌گویند: تا این لحظه مسئولان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لوشان نتوانسته‌‌اند به خواسته‌های آنها رسیدگی کنند.

کارگران در ادامه تصریح کردند؛ حدود ۷۰ نفر هستیم که جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، حدود ۲ ماه است که حق بیمه ما به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است و مسئولان شهری لوشان ماه‌هاست می‌گویند برای پرداخت دستمزد کارگران بودجه نداریم.

شهرداری لوشان با تایید این معوقات مزدی به ایلنا گفت: مطالبات معوقه کارگران شهرداری لوشان سه ماه است که تا پایان مرداد ماه این مطالبات معوقه به ۴ ماه می‌رسد. درآمد ماهانه شهرداری لوشان در حدی نیست که بتواند هزینه‌های جاری شهرداری و مطالبات معوقه کارگران خود را در بخش‌های مختلف را پرداخت کند، به همین دلیل شهرداری بدنبال افزایش اعتبارات و کسب درآمد است.

او با بیان اینکه این کاهش درآمد شهرداری لوشان باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که  معوقات مزدی طلب دارند، افزود: جدا از معوقات مزدی از اردیبهشت ماه حق بیمه آنها به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

از قرار معلوم اعضای شورای شهر لوشان و برخی نهادهایی مانند استانداری، فرمانداری و سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان گیلان پیگیر مشکل به وجود آمده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز