خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیمه صیادان راهی برای بهبود وضعیت معیشتی ماهیگیران

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۰۳

مشاور بیمه‌ای اتحادیه سراسری صیادان کشور معتقد است؛ فرهنگ‌سازی و بالا بردن سطح اطلاعات ماهیگیران می‌تواند به سود این کارگران باشد.

بهروز عسکرزاده (مشاور بیمه‌ای اتحادیه سراسری صیادان کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل کمبود اطلاعات صاحبان لنج‌های صیادی در حوزه بیمه‌ حوادث و همچنین تخصص پایین برخی از نمایندگان بیمه‌ها، پیش از این بسیاری از بیمه‌نامه‌های بدنه به صورت صوری تنظیم می‌شدند و از آن تنها برای دریافت مجوز صید استفاده می‌کردند.

او ادامه داد: اتحادیه صیادان سراسری کشور مدتی است جهت سامان‌دهی وضعیت نامطلوب بیمه صیادان تلاش می‌کند تا پس از این هیچ بیمه‌نامه‌ای خارج از چهارچوب بیمه‌ تنظیم نشود.

عسکرزاده افزود: اتحادیه صیادان با بیمه سرمد به توافق نهایی رسیده است تا با توجه به وضعیت صیادان در خصوص بیمه تکمیلی درمانی، بیمه عمر، حوادث، بیمه مسئولیت، بیمه بدنه لنج ‌ها و قایق‌ها وارد همکاری شده‌ایم.

مشاور بیمه‌ای اتحادیه سراسری صیادان کشور ادامه داد: قبل از هرچیز باید از نظر چگونگی بیمه شدن و بیمه کردن شناورها فرهنگ‌سازی کنیم تا صیادان در مورد متن‌ها و بخش‌های بیمه‌نامه‌ها و شرایط بیمه شدن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند. قصد و تلاش ما این است تا همه حوزه‌های بیمه‌ صیادان را  در بیمه سرمد تجمیع کنیم تا رسیدگی به آنها با سرعت صورت بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بیمه در شرایطی که شناورهای ایرانی توسط کشورهای حوزه خلیج فارس ضبط می‌شود، خسارت پرداخت می‌کند، گفت: شرکت بیمه سرمد خسارت شناورهایی که توسط کشور‌های حوزه خلیج فارس ضبط می‌شود را مطابق قانون پرداخت می‌کند.

عسکرزاده در مورد تشکیل بیمه صیادان خاطرنشان کرد: اتحادیه سراسری صیادان تلاش دارد با همکاری کارمندان با تجربه بیمه سرمد وضعیت معیشتی خانواده‌های ماهیگیران ایران را بهبود بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز