خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ رئیس اداره کار گلستان به وزیر کار مطرح شد؛

تشریح اقدامات صورت گرفته در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۹۵

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در نامه ای به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین اقدامات صورت گرفته در پی حادثه معدن زمستان یورت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گلستان در نامه ای به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین اقدامات صورت گرفته در پی حادثه معدن زمستان  یورت را تشریح کرد .

سعید مازندرانی درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته در پی حادثه معدن زمستان  یورت گفت: چهار مرحله بازدید جناب عالی ( دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ، حضور وزیران صنعت ، معدن تجارت در معیت مقام وزارت در محل حادثه ، حضور نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (مهندس هفده تن ) به همراه مدیرکل بازرسی کار و رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار در محل حادثه ، تشکیل کمیته انسانی در سازمان تامین اجتماعی به منظور پیگیری و رسیدگی به امور فوت شدگان و بیمه معوقه کارگران در تامین اجتماعی آزاد شهر و برقراری مستمری از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد پیگیری مطالبات معوقه کارگران معدن مذکور در اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان آزاد شهر و وصول بالغ بر 1400 دادخواست شکایت مربوط به 350 کارگر که در گذشته و حال در این معدن کارکرده اند ، با موضوعات حقوق معوقه و عدم واریز بیمه و 4 درصد سخت و زیان آور که تاکنون برای 50 دادخواست وقت رسیدگی تعیین شده و 20 دادخواست نیز رسیدگی شده و اماده صدور و رای می باشد، نیز از دیگر اقدامات از زمان حادثه بوده است .

مازندرانی با بیان این که برقراری بیمه بیکاری از نخستین روز تعطیلی معدن برای بالغ بر 213 نفر و برای مابقی (حدود 50 نفر ) در حال پیگیری است ، تصریح کرد: سرکشی و حضور مستمر در معیت استاندار و جمعی از مسوولان استان با جانباختگان و حادثه دیدگان و عضویت و همکاری با تیم حقیقت یاب حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر متشکل از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، تعدادی از اساتید دانشگاهها ، خبرگان کشوری زغال سنگ و نظام مهندسی معدن کشور و نمایندگان کارگران معدن (گزارش نهایی منوط به بازگشایی و دسترسی تیم مذکور به محل حادثه می باشد ) از دیگر اقدامات بوده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه اظهار کرد: تشکیل جلسات و هماهنگی لازم با سازمان تامین اجتماعی جهت دریافت سوابق بیمه جهت تکمیل پرونده های کارگران معدن در لحظه مراجعه و دیگر امور مربوط به این افراد ، پاسخگویی و مشاوره به کلیه کارگران این معدن در خصوص کلیه کارگران این معدن در خصوص کلیه مراحل مربوط به احقاق آن با حضور کارشناسان مرتبط در ستاد رسیدگی مربوطه نیز از دیگر اقدامات بوده است.

مازندرانی در ادامه درباره وضعیت بررسی حادثه خاطرنشان کرد: به دلیل عدم بازگشایی مجدد معدن ، در حال حاضر امکان اعلام گزارش نهایی حادثه و عوامل بروز آن وجود ندارد ، البته حسب دستور مقام قضایی مقرر شده که حدود 50 نفر از کارگران نسبت به عملیات خاکبرداری و مقاوم سازی معدن اقدام نموده تا امکان رسیدن به محل حادثه برای تیم کارشناسی فراهم شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص خانواده متوفیان گفت: برای خانواده فوت شدگان نفری 70 میلیون ریال از ناحیه وزارت بهداشت تامین اعتبار و پرداخت شده و برای خانواده فوت شدگان نفری 100 میلیون ریال از ناحیه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین اعتبار و پرداخت شده است .

وی در ادامه توضیح داد: برای تمام خانواده فوت شدگان با پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نفری 50 میلیون ریال از ناحیه کارفرما تامین اعتبار و پرداخت شده است .

وی با بیان این که برای خانواده کلیه فوت شدگان ( 43 نفر کارگر متوفی) مستمری برقرار شده است ، تصریح کرد: طی جلسه ای مشترک با نمایندگی بیمه آسیا در استان گلستان و اعلام آمادگی بیمه مذکور جهت پرداخت دیه 40 نفر از متوفیان ، در صورت ارائه مدارک مورد نیاز نظیر انحصار وراثت و ...مبلغ 210 میلیون تومان پرداخت می‌شود .

وی توضیح داد: قوه قضاییه منوط به انحصار وراثت کرده که در دست رسیدگی است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص تامین مسکن بازماندگان که فاقد مسکن هستند ، گفت: اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال تامین شده که با توافق همه اعضای خانواده که پس  از انحصار وراثت این مبلغ قابل پرداخت خواهد بود .

وی پرداخت کلیه مطالبات مربوط به حقوق معوقه توسط کارفرما و ارائه خدمات مشاوره ای برای خانواده های فوت شدگان توسط سازمان بهزیستی را از دیگر اقدامات برشمرد .

مازندرانی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص سایر کارگران توضیح داد: همچنین برای تمام زخمی شدگان در حادثه معدن از ناحیه تامین اجتماعی نفری 10 میلیون ریال تامین اعتبار شده و مدارک مصدومین نیز اخذ شده و بزودی پرداخت خواهد شد .

وی در پایان تصریح کرد: طی پیگیری های صورت گرفته در خصوص مطالبات معوقه کارگران مربوط به سال های 93، 94 و 95 (حدود 7 ماه حقوق معوق و عیدی سال 94 ) که تمامی مطالبات معوق توسط کارفرما پرداخت شده است .  

لازم به ذکر است 13 اردیبهشت امسال معدن ذغال‌سنگ زمستان یورت واقع در آزادشهر استان گلستان دچار حادثه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز