خبرگزاری کار ایران

خدری در نطق میان دستور:

تقسیم آرای مردم به حلال و حرام در تضاد با منویات رهبری است/ روحانی برای تحقق وعده‌ها در کابینه تغییراتی ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۱۲

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فضای رقابت‌های انتخاباتی را پایان یافته تلقی کنیم، گفت: تقویت فضای دو قطبی در کشور و تقسیم آرای مردم به حلال و حرام برخلاف مصالح ملی و در تضاد با منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات گفت: ۲۹ اردیبهشت جشن بزرگ مردم‌سالاری بود که مردم با حضور تاریخی و کم‌نظیر پای صندوق‌های رای سه پیروزی را به ارمغان آوردند.

او گفت: مردم با نشان دادن حساسیت تحسین برانگیز نسبت به سرنوشت و آینده کشور ساعت‌ها در صف رای ایستادند تا آگاهی، بلوغ سیاسی و وقت‌شناسی‌شان را به دنیا نشان دهند که این یک پیروزی بزرگ است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبری مقام معظم رهبری زمینه ساز حضور تاریخی و تقویت مردم سالاری و جمهوریت نظام شد. همچنین مردم به گفتمان عقلانیت، اعتدال و تدبیر و امید رای دادند تا همان کاری که در خرداد ۹۲ شروع کرده بودند را به سرانجام برسانند.

او با بیان اینکه دولت باید در جهت تحقق وعده‌هایش تلاش کند، گفت: در مدت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برخی نمایندگان به تشریح دستاوردهای دولت یازدهم جهت تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و ادامه کار دولت تدبیر و امید پرداختند که ما نمایندگان حامی دیروز دولت، مطالبات کنندگان امروز از دولت هستیم، بنابر این از آقای روحانی می‌خواهیم که برای تحقق وعده‌هایش تغییراتی در کابینه لحاظ کند و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را در اولویت قرار دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اضافه کرد: نکته دیگر این‌که اکنون رقابت‌های انتخاباتی را پایان یافته تلقی کنیم. چون از فضای انتخابات گذشته است. تقویت فضای دوقطبی در کشور و تقسیم آرای مردم به حلال و حرام برخلاف مصالح ملی و درتضاد با منویات مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی مخالفان نظام نیز در انتخابات شرکت کنند دیگر تکلیف برای همه روشن است. باید اجازه داده شود تا دولت مشروع برآمده از رای مردم کارش را انجام دهد. ما یک کشور، یک رهبر، یک ملت و یک دولت داریم. پس شیرینی جشن بزرگ ملی را در کام مردم تلخ نکنیم و قدرشناس این ملت باشیم.

او در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: بارها سخن از مشکلات فرهنگیان گفته شده اما مشکلی از آنها رفع نشده است؛ معلمانی که ما را از کرسی‌های کلاس درس به کرسی ریاست جمهوری و خانه ملت کشانده اند.

نماینده اصلاح‌طلب بوشهر در مجلس اضافه کرد: آنها مستحق داشتن شرایط زندگی مطلوب هستند. چون آنها می‌توانند با تربیت مدیران و انسان‌های بهتر جامعه‌ای بهتر و سالم‌تر را رقم زنند. انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش تکلیف معلمان حق‌التدریسی را تا قبل از مهر ماه مشخص کند و توجه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشد.

خدری همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در پارس جنوبی و توجه ویژه برای استفاده از ظرفیت‌های این استان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز