خبرگزاری کار ایران

پاسخ مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات نماینده تهران

مدیرعامل سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات نماینده تهران در مجلس دهم در مورد اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، پاسخ بهروز امیدعلی مدیرعامل سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به اظهارات محمود صادقی نماینده تهران در مجلس به شرح زیر است:

از آنجا که گفت‌وگوی مورخ ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۵ جناب آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با «ایلنا» که در پایگاه‌های مختلف خبری و اطلاع‌رسانی منتشر شده مشتمل بر مطالب خلاف واقع و نادرست است، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱.    تخلف ۸.۰۰۰ میلیارد تومانی که خبرگزاری مذکور تحت عنوان «اختلاس ۸.۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به دولت گذشته» به آن پرداخته، به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ خلاف واقع و بی اساس است.

شایان توجه است صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی مزبور در جلسه مورخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۲ هیات امنا به ریاست آقای دکتر علی‌اصغر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش تصویب شده و مراتب نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.

۲.    مبلغ ۴.۰۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان معدوم‌الوصول اعلام شده است، با عنایت به اینکه در صورت‌های مالی حسابرسی شده صندوق چنین دارایی وجود ندارد، به نظر می‌رسد منظور ایشان بانک سرمایه باشد.

 لازم به ذکر است مجموعه شرکت‌های تابعه صندوق کمتر از ۴۵ درصد سهام بانک سرمایه را دارا هستند و سهام بانک تنها ۶درصد از پرتفوی سرمایه‌گذاری صندوق را در بر می‌گیرد.

با یک بررسی اجمالی و به استناد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک سرمایه برای دوره میانی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ که در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار (کدال) بارگذاری شده کل مطالبات سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌الوصول بانک بالغ بر ۱.۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

باعنایت اینکه بانک شخصیت حقوقی مستقلی دارد، ضروری است مدیران وقت بانک در این خصوص و سایر موارد پاسخگو باشند.

۳. رکورد سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد صورت‌های مالی حسابرسی شده از ابتدای تاسیس تاکنون مربوط به سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۲ (از ۰۱/۰۷/۱۳۹۱ تا ۳۱/۰۶/۱۳۹۲) به مبلغ ۱.۱۵۰ میلیارد تومان است، بالاترین نرخ بازدهی صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای تاسیس تاکنون نیز در همین سال مالی محقق شده است.

شایان ذکر است در مهرماه سال ۱۳۹۲ و در هنگام تغییر مدیریت، صندوق و شرکت‌های تابعه در بهترین وضعیت سودآوری بوده و پرتفوی بورسی شرکت‌های تابعه ۱.۵۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده داشته است.

ضمن ارج نهادن به حساسیت نمایندگان محترم مجلس در خصوص پاسداشت حقوق اعضای محترم صندوق ذخیره فرهنگیان بجاست اطلاعات و گزارشات مستند مبنای اظهار نظر قرار گیرد.

شایسته است در ارزیابی و تحلیل عملکرد بنگاه‌های اقتصادی از هرگونه رویکرد سیاسی و جناحی پرهیز کرده و ارزیابی‌ها براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده و سایر اطلاعات مستند براساس معیارهای علمی و استانداردهای حرفه‌ای صورت پذیرد.

در پایان از هرگونه رسیدگی توسط مراجع ذی‌صلاح که منجر به شفاف‌سازی و استیفای حقوق فرهنگیان معزز عضو صندوق شود، استقبال می‌کند.

بهروز امیدعلی - مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سابق موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان

کد خبر : ۴۰۸۲۲۲