خبرگزاری کار ایران

اخراج ۱۴ کارگر فولاد خوزستان/گلمرادی: کارگران اخراجی بایستی برگشت بکار شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۶۸

تعداد ۱۴ کارگر پیمانکار خدمات شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی«ره»، از کار بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این کارگران که هر کدام از ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه‌ کار دارند با مراجعه به شخصیت های مختلف، از تمامی مسئولان از جمله فرماندار ماهشهر، نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های کارگری استمداد طلبیده‌اند.

تعدادی از این کارگران با مراجعه به نمایندگی خبرگزاری کار ایران «ایلنا» در استان خوزستان، از وضعیت اسفناک معیشتی خود و تشدید آن پس از اخراج ابراز نارضایتی کردند.

عصر روز گذشته، این کارگران با حضور در مقابل اداره ورزش و جوانان که علی گلمرادی نماینده شهرستان ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام به همراه هیئتی از شرکت عملیات غیر صنعتی صنایع پتروشیمی حضور داشت، خواهان رسیدگی این مسئله از نماینده خود در مجلس شدند.

گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس نیز طیِ تماس تلفنی با بابازاده معاونت نیروی انسانی شرکت فولاد خوزستان، با توجه به شرایط سخت زندگی در این جغرافیای محرومیت، خواهان تجدیدنظر شرکت فولاد در خصوص اخراج کارگران شد.

به گفته‌ی گلمرادی، بابازاده در این خصوص بیان داشت: این اقدام به دلیل عدم نیاز به حضور این نیروها در واحد اسکله و بندر صنایع فولاد اتخاذ شده و ما قصد بکارگیری این کارگران را در بخش‌های دیگر ازجمله فولاد شادگان داریم و هم‌اینک مشغول رایزنی در این خصوص هستیم.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد خوزستان علیرغم ساخت یک اسکله‌ اختصاصی مجهز در بندر امام خمینی به‌منظور تخلیه‌ی سنگ‌آهن مورد نیاز خود، در سال‌های اخیر سیاست حمل سنگ‌آهن از طریق جاده را از مبدأ سیرجان به اهواز در پیش‌گرفته که البته این مسئله باعث انتقاد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و حجتی در دیداری که از بندر امام خمینی داشت، در این خصوص بیان نموده بود که بهتر است فولاد خوزستان بجای حمل زمینی که علاوه بر افزایش ترافیک جاده‌ای، باعث استهلاک جاده‌ها می‌شود، مسیر دریایی را انتخاب نماید.

در همین راستا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز چندین بار در جلسات شورای ترافیک استان خوزستان، به مشکلات به وجود آمده از این رویکرد فولاد خوزستان انتقاد نموده بود و خواهان حمل سنگ‌آهن از کرمان با استفاده از راه دریایی بندر عباس به بندر امام و سپس حمل ریلی به مجتمع فولاد خوزستان گردیده بود که تا کنون این امر محقق نشده است.

به همین دلیل حجم کار فولاد خوزستان در اسکله‌ی اختصاصی خود در بندر امام کاهش یافته و موجب عدم نیاز به پرسنل موجود در این واحد گردیده است.

گلمرادی در این خصوص به ایلنا گفت: بهتر است که شرکت فولاد این کارگران را به کار برگرداند و سپس برای کاریابی جدید آنان اقدام نماید تا خانواده‌های این عزیزان با مشکلات معیشتی در این فصل داغ مواجه نشوند.

این نماینده مجلس همچنین بیان داشت: چنانچه تغییر رویکرد فولاد در حمل سنگ‌آهن بخواهد باعث به خطر افتادن موقعیت شغلی کارگرانی شود که سالها در این مجموعه فعال بوده‌اند، مسئله را به صحن مجلس خواهیم کشاند.

وزیر راه نیز معتقد بود که حمل سنگ‌آهن از طریق دریا برای شرکت فولاد خوزستان مقرون به‌صرفه‌تر از حمل جاده‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز