خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت معدن تجارت :

واردات واگنها ی دسته دوم خارجی به کشور قطع می شود

تمام واردات واگنهای دسته دوم خارجی به کشور قطع می شود مگر در موارد استثنا که شرایط ایجاب کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به سیاستگذاریهای دولت در رابطه با ورود بخش خصوصی به صنعت حمل ونقل ریلی گفت: طبق سیاستگذاریهای انجام شده ساخت کلیه واگنهای مسافری وباری به تولید کنندگان داخل واگذار می شود ورود واگنهای دست دوم خارجی قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران در حاشیه سوم همایش حمل ونقل ریلی گفت: تمام واردات واگنهای دسته دوم خارجی به کشور قطع می شود مگر در موارد استثنا که شرایط ایجاب کند.

وی ادامه داد: چنانچه تقاضا وجود داشته باشد ظرفیت ساخت واگن و لوکوموتیو در کشورمان وجود دارد و دولت برای ساخت قطعات و اجزایی که از خارج وارد می شود هم برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: یکی از مشکلات بحث نقدینگی وتسهیلات است که به اتفاق وزیر راه و شهرسازی پیگیر آن هستیم که از صندوق توسعه ملی و بانکها تسهیلاتی برای سرمایه گذاران این حوزه فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیتهای ساخت در صنعت ریلی گفت:درحال حاضر ودر کشورمان ظرفیت ساخت 500 دستگاه واگن مسافری برون شهری،500 دستگاه واگن مسافری درون شهری وهمچنین ساخت 50دستگاه لوکوموتیو وجود دارد هر چند که ظرفیت اسمی ساخت لوکوموتیو سالانه درکشور 80 دستگاه است.

کد خبر : ۲۷۷۶۷۱